۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۴۴۹۹۱
معاون ستاد اجرایی چهارمین جشنواره ملی فردخت تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری جشنواره ملی فردخت در کاشان

جزئیات برگزاری جشنواره ملی فردخت در کاشان
اصفهان- تقاعدیان گفت: چهارمین جشنواره ملی فردخت در کاشان با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد و کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عادله سادات تقاعدیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: جشنواره فردخت در شهرستان کاشان نخستین جشنواره مد و لباس در استان اصفهان است که با وجود اینکه از ظرفیت‌های استان اصفهان بهره‌ای نبرده، اما توانسته طی سه دوره گذشته با موفقیت برگزار شود.

وی خود جوش بودن و صداقت را از ویژگی‌های جشنواره ملی فردخت دانست و افزود: برای برگزاری جشنواره ملی فردخت هیچ دستور و ابلاغی وجود نداشته و نخواهد داشت و این جشنواره از سال نخست از سوی هیئات اندیشه ورز بسیج به صورت خودجوش و جهادی برگزارشده است که این بزرگترین سرمایه این جشنواره محسوب می‌شود.

تقاعدیان به ارتباط این جشنواره با کارگروه ساماندهی مد و لباس اشاره کرد و گفـت: برگزاری سه دوره این جشنواره با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس همراه بوده است.

وی از دانش افزایی و توانمند سازی علاقمندان به عنوان یکی از موفقیت‌ها و ویژگی‌های جشنواره ملی فردخت نام برد و افزود: برگزاری دوره‌های سه ماهه دانش افزایی و توانمندسازی در شهرستان کاشان و دبیرخانه‌های استانی در دستور کار جشنواره قرار دارد.

معاون ستاد اجرایی چهارمین جشنواره ملی فردخت با اشاره به برنامه‌های توانمند سازی در دو بخش شهرستانی و استانی گفت: از اساتید و مربیان بومی برای چرخه دانش افزایی و توانمند سازی استفاده می‌شود.

به گفته وی دوره‌های دانش افزایی ملی نیز با انجام توافقنامه با دانشگاه الزهرای تهران قطب طراحی و دوخت کشور و استفاده از اساتید برتر دانشگاه‌های شریعتی، شهید بهشتی و دیگر دانشگاه‌های تهران به دو صورت حضوری در کاشان و مجازی در سراسر کشور برگزار شد و شرکت کنندگان موفق به دریافت گواهینامه بین المللی دانشگاه الزهرا شدند.

تقاعدیان به معانی فردخت نیز اشاره کرد و گفت: فردخت به معنای دختر باشکوه و نام قدیم لباس زنان منطقه فرهنگی کاشان و روستای گردشگری ابیانه است که این نام از سال دوم برای جشنواره انتخاب شد.

وی حضور در جشنواره ملی فردخت را برای عموم علاقمندان رایگان دانست و گفت: جشنواره ملی فردخت بر خلاف جشنواره‌های مد و لباس کشور رایگان است ضمن اینکه انجام مشاوره‌ها نیز رایگان است و دفتر مرکزی جشنواره همه روزه پاسخگوی سوالات علاقمندان به حضوردر جشنواره است.

تقاعدیان همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته جشنواره ملی فردخت تحت پوشش شورای سیاست گذاری شهرداری کاشان قرار گرفته است، گفت: شهردار کاشان به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ملی فردخت از جشنواره حمایت مالی خواهد داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات