۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۴۵۲۲۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حوزویان باید به سلاح علم و اخلاق مسلّح باشد

حوزویان باید به سلاح علم و اخلاق مسلّح باشد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه مردم از طلاب با لباس طلبگی انتظار عدالت دارند، گفت: حوزویان باید به سلاح علم و اخلاق مسلّح باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در حوزه علمیه شهر قمصر کاشان در جمع طلاب و اساتید، گفت: حوزه باید به سلاح علم و اخلاق مسلّح باشد.

وی ضمن درخواست از طلاب برای قدردانی از دوران طلبگی، افزود: خداوند هنگام انتخاب خلیفه از بین تمامی موجودات، انسان را انتخاب کرد چرا که انسان شایستگی خلیفة اللهی در تمامی عوالم را دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به سنت‌های قرآن، از سنت انتظار به عنوان یکی از سنت‌های اجنماعی قرآن نام برد و اظهار داشت: یکی از بهترین کتاب‌ها در بحث سنت ها، کتاب جامعه و تاریخ آیت الله مصباح و همچنین جامعه و تاریخ از شهید مطهری و شهید صدر است.

وی در ادامه از انتظار جعل خلیفه، انتظاربعث نبوی و انتظار ظهور امام زمان (عج) به عنوان سه انتظار مطرح شده در طول آفرینش نام برد و افزود: امروز یهود که همان صهیونیسم است، به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین دشمن امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تأثیرگذاری علوم در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: شهید مطهری می‌فرماید همه علوم مورد نیاز جامعه اسلامی است.

وی از تربیت عبد به عنوان نخستین مرحله اول عبودیت نام برد و با اشاره به اینکه تقوا در دومین مرحله عبودیت قرار دارد افزود مرحله سوم عبودیت رسیدن به مرحله فلاح است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: شما طلاب به حوزه آمده اید تا این مراحل و خودسازی در درون خود بوجود بیاورید، اما در این مسیر زیاد دشمنان زیادی که بزرگترین دشمن یعنی ابلیس سد راه قرار دارد.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) می‌خواهد همه ۸ میلیارد جمعیت را عبد تربیت کند، اما ابلیس نیز می‌خواهد همه را اغوا و گمراه کند برای همین است که بین پیامبراکرم (ص) و ابلیس جنگ و درگیری است و شما طلاب حوزه علمیه در این جنگ و تقابل سربازان و افسران پیامبراکرم (ص) هستید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم مسلح شدن در برابر شیطان اشاره کرد و نخستین سلاح مبارزه با شیطان را کسب علم دانست و اظهار داشت: طلبه باید خوب درس بخواند و با سواد باشد چرا که یکی از ابزار سوادآموزی اساتید حوزه هستند که باید قدر بدانید.

وی با اشاره به اینکه برخی ظاهر را به گناه علنی و باطن را به گناه مخفی تعبیر کرده اند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، ما زمانی به جوانان توصیه می‌کردیم از دوست بد پرهیز کنند، اما امروز دوست بد در جیب آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه مردم از طلاب با لباس طلبگی انتظار عدالت دارند، افزود: امام جماعت باید عادل باشد و نه کبیره و نه بر اصرار صغیره داشته داشته باشد و اگر لغزشی هم بوده با استغفار برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه با این حوادثی که امروز در جهان شاهد آن هستیم ظهور زودتر اتفاق خواهد افتاد، گفت: رهبرمعظم انقلاب می‌فرماید، فتح قدس کلید رمز آلود ظهور است از این رو دشمن اصلی و کانون اصلی ظلم که نابودشود کلید برای ظهور فراهم می‌شود و تظاهرات امروز برعلیه ظلم در سراسر جهان نشانه آماده شدن بستر و شکایت اجتماعی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات