۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۴۵۲۲۸
رئیس شبکه جهانی ولایت؛

مخاطبان زیادی در دنیا خواهان پخش برنامه‌های شبکه ولایت به زبان کشورشان هستند

مخاطبان زیادی در دنیا خواهان پخش برنامه‌های شبکه ولایت به زبان کشورشان هستند
حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه شبکه ولایت در ۴۸ کشور دنیا مخاطب دارد، گفت: برنامه‌های این شبکه به ۵ زبان زنده دنیا پخش می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی رئیس شبکه جهانی ولایت در نشست خبری برای معرفی و تشریح برنامه ها و دستاوردهای این شبکه در عرصه بین الملل و ضرورت توسعه زبانی که روز دوشنبه 15 آبان 1402 در ساختمان خبرگزاری حوزه نیوز برگزار شد، با بیان اینکه حدود 13 سال قبل تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی با هدف ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام از شهر مقدس قم به سراسر دنیا، شبکه ولایت تاسیس شد، اظهار داشت: این شبکه به 5 زبان زنده دنیا فعالیت و در 48 کشور مخاطب فعال دارد.

مخاطبان زیادی در دنیا خواهان پخش برنامه‌های شبکه ولایت به زبان کشورشان هستند/ م

رئیس شبکه جهانی ولایت با تاکید براینکه سعی شده ، شبکه ولایت، تریبونی برای نشر معارف اسلامی در سراسر دنیا باشد، گفت: با استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و جامعه المصطفی در جهت تامین کادر اجرایی، اجرا و کارشناسی سعی شده که داشته های حوزه های علیمه را به سراسر دنیا برسانیم و در حقیقت می خواهیم حوزه علمیه ای به گستره 5 قاره داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خیلی از کشورهای دنیا تقاضا دارند که شبکه ولایت به زبان آنها برنامه بسازد، افزود: نور کلام اهل بیت علیهم السلام به صورتی است که اگر گفته شود مخاطب را جذب می کند؛ شاید بعضی ها بگویند که این برنامه های که شبکه ولایت تولید می کند مانند منبر مخاطب ندارد ولی در واقع مخاطب این برنامه ها که به ابدیت و هستی بشریت برمی گردد و باعث انس مخاطب شده است.

حجت الاسلام علوی نبودن برنامه ای برای پاسخ به حجم گسترده شبهات در بین شبکه های ماهواره ای را علت گرایش به برنامه های شبکه ولایت دانست و گفت: فعالیت های رسانه ای دینی در مقابل نیاز مخاطب قطره ای از دریا است و نیاز است که در عرصه رسانه فعالیت بیشتری صورت گیرد؛ کسانی که به مراکز پاسخگویی دینی دسترسی ندارد می توانند از طریق این شبکه جواب سوالات دینی خود را دریافت کنند.

مخاطبان زیادی در دنیا خواهان پخش برنامه‌های شبکه ولایت به زبان کشورشان هستند

رئیس شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه ممیزات شبکه ولایت، قوت و غنای علمی این شبکه به دلیل گروههای علمی ناظر درتولید است، عنوان کرد: بزرگان حوزه در بخش‌های تخصصی شبکه ولایت حضور دارند، گروههای فقه، ادیان و سبک زندگی از جمله این گروههای تخصصی در این شبکه هستند که در تولید برنامه ها کمک می کنند.

جذب حداکثری مخاطب به هرصورتی با ماموریت شبکه ولایت همخوانی ندارد

وی با اشاره به اینکه در فعالیت رسانه ای جذب حداکثری مخاطب در موفقیت یا عدم موفقیت اثر دارد، مطرح کرد: جذب حداکثری مخاطب به هرصورتی با ماموریت شبکه ولایت همخوانی ندارد و در این شبکه غلبه کیفیت داریم زیرا به اعتقاد ما اگر یک نفر هدایت شود از آنچه که خورشید به آن می تابد بهتر است و ما به وظیفه خود عمل کرده ایم.

حجت الاسلام علوی با تاکید براینکه هدفگذاری در شبکه ولایت فطرت انسان است، افزود: استفاده رسانه از مطالب دینی با روش‌ها و هدف گذاری های متفاوتی است که در شبکه ولایت وجود دارد بیشتر به کیفیت پیام و مخاطب مربوط است، البته با حفظ کیفیت، گسترش کمیت مخاطب نیز مورد نظر است که مخاطبین بیشتری از معارف دینی بهره مند ببرند.

 

ارسال نظرات