۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۴۵۲۷۵
به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی برگزار شد:

نشست خبری همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر برگزار شد

نشست خبری همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر برگزار شد
نشست خبری همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش ملی جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل امروز سه شنیه 16 آبان 1402 در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام الهی نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی ابتدا با تقدیر از اصحاب رسانه برای حضور در این نشست خبری، گفت: پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی مهدویت، فعالیت و پژوهش های علمی، بنیادی و مسئله محور را در دستور تحقیق و پژوهش خود دارد و این پژوهشکده در حوزه مهدویت 700 مقاله ارائه  کرده وهمچنین نشست های علمی مختلفی در حوزه مهدویت با بیش از 100 کرسی علمی برگزار کرده است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی در ادامه با اشاره به اینکه بیست همایش تاکنون در پژوهشکده مهدویت تحت عنوان سلسله همایش های نظریه انتظار برگزار شده است، عنوان کرد: همایش شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت در سال 1400 برگزار شد که 2400 مورد تولید محتوا داشته و بسیار مورد توجه افراد و گروههای مختلف قرار گرفته است که چالش ها و انحرافاتی را در زمینه مهدویت ایجاد کرده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام شهبازیان مدیر گروه جریان شناسی مهدویت اظهار داشت: در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی سرگروه های وجود دارد که گروه جریان شناسی مهدویت یکی از این گروهها است که بیشتر توجه به دوران معاصر دارد، اگرچه تاریخ معاصر نیز مورد بررسی قرار می گیرد؛ یکی از رسالت های این همایش ذیل نظریه انتظار است.

مدیر گروه جریان شناسی مهدویت یکی از اهداف همایش را شناخت جریان های آسیب‌زا دانست و گفت: متاسفانه در کشور از جریان های انحرافی شناخت ندارند، در شهر مقدس قم جریان های انحرافی وجود داشت که بعد از گذشت یک دهه شناخته شد؛ مولفه های جریان انحرافی در این همایش معرفی خواهد شد تا جامعه اسلامی با آن آشنا شود.

ارسال نظرات