۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۴۵۲۹۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

دوری از عمل بد دیگران از شروط تأدیب افراد

دوری از عمل بد دیگران از شروط تأدیب افراد
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند براى ادب تو همين بس كه آنچه را از ديگران نمى پسندى، از آن دورى كنى.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ضمن تقدیر از تلاش همه ارگان ها و دستگاه های فعال در استان اصفهان گفت: اصفهان با هیچ نقطه ای قابل مقایسه نمی باشد و در همه کارها پیشتاز بوده است، اما انتظار می رود بیش از این پیشگام بوده و باید الگو باشد.

وی با بیان همراهی و همدلی همه دستگاه های استان در انجام امور، خاطرنشان کرد: اکنون فضای خوبی حاکم است و اگر این کمیته را تشکیل داده و هر ماه این جلسه تشکیل شود و مناطقی که باید کار خاصی برای آنها تعریف شود، دراین جلسات درباره آن تصمیم گیری صورت پذیرد. 

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان افزود: خوشبختانه احکام و قوانین مورد نیاز وجود دارد، به این معنا که برای بی حجابی، بدحجابی و برای گناه علنی تعذیر وجود دارد.  

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: امام (ع) در روایتی کوتاه و پر معنا می فرمایند: " كَفاكَ اَدَبا تَجَـنُّـبُكَ ما تَـكْرَهُ مِنْ غَيْرِكَ"، براى ادب تو همين بس كه آنچه را از ديگران نمى پسندى، از آن دورى كنى، چشم، دست و عمل خود را با این روایت  تطبیق بدهید و از هر آنچه که بد می دارید که دیگران انجام دهند، آن را در مورد دیگر افراد انجام ندهید و این برای ادب کردن انسان کفایت می کند. 

در این دیدار حجت الاسلام محسن مظاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان اصفهان، به فعالیت های ستاد اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز وماه مبارک رمضان 30نقطه در اصفهان و70 نقطه در سطح استان توسط گروه های مردمی که از سوی ستاد سامان دهی  و آموزش داده شده بود برنامه اجرای برنامه های فرهنگی وتذکر لسانی داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: در معاونت مهندسی فرهنگی تولید محتوا در خصوص عفاف وحجاب جهت ادارات واصناف،شرکت در نشست های تخصصی و تبیینی، جلسات با نمایندگان مجلس در خصوص عفاف وحجاب،ساماندهی 27 گروه مردمی خواهر وبرادر جهت اجرای برنامه های فرهنگی و ترویج شعائر اسلامی در اماکن گردشگری،راه اندازی هیات اندیشه ورز ستادوهمچنین فعال سازی مرکز مشاوره ندای فطرت از جمله فعالیت ها در یکسال گذشته بوده است.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان از برگزاری دوره های آموزشی در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر اصفهان خبر داد و عنوان کرد: در طول یکسال گذشته دوره های ضابطین با همکاری دستگاه قضایی،آموزش مربی گیری عفاف وحجاب و آموزش های عمومی و تخصصی در خصوص امربه معروف ونهی از منکر در اصناف،ادارات ونهادها وهمچنین عموم مردم بصورت مجازی و حضوری برگزار شده که در این دوره ها تعداد 16359نفرشرکت کردند.

وی اظهار کرد: در75 شهروشهرستان ومناطق مختلف استان ستاد امربه معروف ونهی از منکر راه اندازی و فعال سازی  شده است که نظارت های ستادی در شهرستان ها به صورت مدام انجام می شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات