۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۷۴۵۲۹۷
آیت‌الله محمدی عراقی تأکید کرد؛

لزوم تبیین پیشینه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای جهانیان

لزوم تبیین پیشینه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای جهانیان
مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم فلسطین، این رژیم را رژیمی اشغالگر، متجاوز و نژادپرست دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدی عراقی مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم در ابتدای درس خارج خود با اشاره به حوادث فلسطین و فاجعه خونین در غزه و تشدید حملات رژیم صهیونیستی در فلسطین اظهار داشت: حمله زمینی رژیم صهیونسیتی به فلسطین با مقاومت نیروهای مومن شکست خورد و ارتش صهیونیستی نیز به شکست خود اعتراف کرد.

وی با بیان ضرورت توجه به تاریخ عبرت انگیز بنی اسرائیل در قرآن کریم و تکرار متعدد ماجرای بنی اسرائیل در کتاب آسمانی افزود: بیش از ۲۰ مورد در قرآن کریم وجود دارد که داستان حضرت موسی و فرعون تکرار شده و کلمه بنی اسرائیل حدوداً ۴۲ بار ذکر شده است که این نکته واقعاً عبرت انگیز است و باید به فلسفه تکرار این مسئله در قرآن کریم توجه ویژه شود.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم بیان داشت: در روایتی وارد شده که پیامبر اکرم فرمودند «آنچه که در تاریخ بنی اسرائیل اتفاق افتاد، طابق نعل بالنعل آن نیز هم برای امت من اتفاق می افتد» که از این جهت باید گفت که این مسئله، مسئله ای است که بسیار قابل توجه است.

آیت‌الله محمدی عراقی افزود: در جاهای مختلفی از قرآن کریم همچون آیات ۴۰، ۴۷ و ۱۲۲ سوره بقره ذکر شده است که «يا بَني إِسرائيلَ اذكُروا نِعمَتِيَ الَّتي أَنعَمتُ عَلَيكُم...» یعنی قرآن کریم بنی اسرائیل را امت برگزیده ذکر می کند و عین این تعبیرات در چندین آیه از آیات قرآن کریم نیز آمده که از جمله در آیه ۷۰ سوره اسراء ذکر شده است که می فرماید«وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا» و در آیاتی در سوره بقره می فرماید«أَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ» و این خیلی مهم است؛ یعنی خداوند می فرماید من شما را بر همه عالمیان برتری دادم.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم خاطرنشان کرد: این همه نعمت و فضیلتی که خداوند به بنی اسرائیل داد اگرچه که خود آنان به غلط، آیات تورات و روایات را نژادپرستانه تفسیر می کنند؛ اما قرآن کریم به عنوان موحد و خداپرست فضیلت داده است؛ ولی چطور می شود که بر اثر کفران نعمت به جایی می رسند که «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ و الْمَسْكَنَةُ» یعنی آنها محکوم به ذلّت و خواری هستند به هر کجا که یافت شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: در سوره ابراهیم فلسفه و دلیل این مسئله بیان شده است چنانکه می فرماید «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ...» بعد از این که می فرماید «[یادکنید] آن گاه که شما را از [سیطره حکومت ظالمانه] فرعونیان نجات دادیم؛ آنان که همواره شما را به سخت ترین صورت شکنجه می کردند، پسران شما را سر می بریدند و زنان شما را [برای بیگاری و کنیزی] زنده می گذاشتند و در این سختی ها و مشکلات آزمایشی بزرگ از سوی پروردگارتان بود» و شاید بخش عبرت انگیز آن این باشد که اگر خدای ناکرده ما نیز کفران الهی را کنیم، خداوند با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است و اگر قرار بود برتری و فضیلت اولیه، موجب نجات کسی شود، خداوند بنی اسرائیل را نجات می داد و باید دانست که نعمت های الهی مسئولیت انسان را سنگین تر می کند.

آیت‌الله محمدی عراقی با بیان این که می توان در راستای جهاد تبیین، آیات 4 تا 7 سوره اسراء را - که درباره بنی اسرائل و فسادهای آنان است –  بر افراد جامعه تبیین کرد اظهار داشت: جهاد تبیین امری لازم است؛ خصوصا این که اگر ما بتوانیم وضعیت را بر افراد جامعه خود و جامعه جهانی تبیین کنیم، بسیار ضروری می باشد و واقعا یهودی های مومن نیز از رژیم صهیونیستی اظهار تنفر می کنند.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم بیان داشت: چند ویژگی مهم برای اظهار تنفر جهانیان از رژیم صهیونیستی وجود دارد که برای همه قابل قبول است، یکی از آن ویژگی ها این است که این رژیم، رژیمی غاصب است و در قطعنامه  242 شورای امنیت که کشور آمریکا نیز در آن وجود داشته و به تصویب رسیده، رژیم صهیونیستی به رژیمی غاصب محکوم شده است و باید این مسائل برای جوانان ما تبیین شود.

وی افزود: باید جوانان ما به عظمت انقلاب اسلامی افتخار کنند که با قوت ایستاده و می گوید رژیم صهیونیستی، رژیمی اشغالگر، متجاوز و نژادپرست است و ما آن را به رسمیت نمی شناسیم و باید همه این رژیم را از مسابقات جهانی بیرون کنند.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» که برخی از افراد در فتنه های اخیر ایران بر زبان جاری می ساحتند اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه خود بیان کردند که «آن فریب خوردگانی که یک روزی فریاد «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» زدند، هرگز جانشان را نه فقط فدای ایران نکردند؛ بلکه منافع خود را هم فدای ایران نکردند...».

 مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم در پایان ابراز کرد: باید توجه شود که مظلومیت حق در برابر هیاهوی باطل چیزی است که انسان از آن رنج می برد و این به خاطر این است که ما هشدارهای قرآنی را جدی نگرفتیم.

ارسال نظرات