۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۴۵۴۵۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

کشور‌های اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند

کشور‌های اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مردم کشور‌های مسلمان با حضور در خیابان‌ها از دولت‌های وابسته خود خواستار قطع روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، با اشاره به سالگرد رحلت لامه فیض کاشانی، گفت: علامه فیض کاشانی افتخار و نگین کاشان و منطقه کاشان است.

وی به سالگرد رحلت ملا احمد نراقی فرزند ملا مهدی نراقی اشاره کرد و افزود: ایشان شاگرد آسید مهدی بحر العلوم و استاد شیخ عظم انصاری است که همه حوزه‌های علمیه بر سر سفره شیخ انصاری که ۴ سال شاگرد ملا احمد نراقی در کاشان بود نشسته اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: کتاب ولایت فقیه یکی از کتاب‌های مرحوم نراقی است که با ادله عقلی و نقلی اثبات می‌کند که در عصرغیبت امام زمان(عج) فقیه جامع الشرایط باید حکومت تشکیل بدهد.

وی با یادآوری سالگرد شهادت والامقام تهرانی مقدم در ۲۱ آبان سال ۹۰ به برخی از فراز‌های رهبر معظم انقلاب در پیام‌های تسلیت معظم له اشاره کرد و گفت: تهرانی مقدم سردارعالیقدر، دانشمند برجسته، پارسای بی ادا، برخوردار از اخلاص سرشار، دارای همت بالا و بلند، نگاه به افق‌های خیلی بلند و برجسته در مدیریت بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید شهید تهرانی مقدم هر قولی به من داد عمل کرد، یادآور شد: شهید تهرانی مقدم نیزدر توجیه تلاش‌های خود می‌فرماید، من باید دست رهبر و فرزند امیرمومنان (ع) را در مقابل دشمن پرکنم.

وی در ادامه به سالگرد رحلت علامه طباطبایی صاحب المیزان اشاره کرد و افزود: شهید مطهری که مبانی تئوریک نظام از کتاب‌های ایشان است می‌گوید چشمه مطالب من از المیزان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با روشنفکری در ایران می‌فرماید، روشنفکری از ابتدا در ایران معیوب و با سه بیماری متولد شد، گفت: روشنفکری در ایران با مذهب و اسلام قهر، از اسلام و فرهنگ ایران دور و از ملت ایران نیز بریده بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، از بنیانگذران روشنفکری اسلامی در ایران مرحوم علامه طباطبایی است که برای نخستین بار در عالم تفسیر یک نگاه و افق تازه به مراجعان خودش به قرآن آموخت و شاگردان برجسته‌ای از جمله شهید مطهری و علامه جوادی آملی، علامه مصباح یزدی و بزرگان دیگر را تربیت کرد و امروز کشور ایران مدیون علامه طباطیایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به روز کتاب و کتابخوانی در ۲۴ آبان اشاره کرد و گفت: دولت علاوه بر اینکه مسؤول معیشت مردم، اقتصاد، سیاست و بهداشت مردم است، مسؤول ذهن و فکر مردم نیز هست.

وی با بیان اینکه کتاب خوب می‌تواند جسم و جان انسان را تغذیه کند، روح انسان را تکامل بدهد و جسم انسان را تغذیه کند، اظهار داشت: یکی از ابزار‌های کمال بشری کتاب است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از ارائه کتاب امانی در مصلی نماز جمعه کاشان تقدیر کرد و به ائمه جماعات و امور مساجد توصیه کرد در کنار کتابخانه‌های مساجد، تعدادی کتاب مفید در صحن اصلی مسجد برای استفاده از ۵ دقیقه‌های بین صلاتین قرار دهند.

وی به برخی از فراز‌های مهم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجتماع دانش آموزان اشاره کرد و و با بیان اینکه دانش آموزان باید با واگرایی دهه ۷۰ آشنا باشند، گفت: دانش آموزان دهه ۶۰ تا ۹۰ باید برای مسائل کشور تحلیل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه واگرایی به معنی حرکت در جهت مخالف و فاصله گرفتن از آرمان‌ها است، گفت: ما باید پیشرفت را همراه با عدالت داشته باشیم، اما در دهه ۷۰ برخی که بر مسند کار بودند اندیشه تکنوکرات را پیش بردند.

وی با بیان اینکه امام راحل و رهبرمعظم انقلاب خروج از زی ساده را برای علما و مسؤولان خطرناک می‌دانند، یادآورشد: مانور تجملاتی مسؤولان در دهه ۷۰ به گونه‌ای بود که مدیرکل و وزرا، دکور‌های دفاتر خود را با هزینه‌های سنگین تغییر دادند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در مسائل فرهنگی دهه ۷۰ تسامح و تساهل سیاست غالب کشور شده بود، در حالیکه رهبرمعظم انقلاب از آن به عنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی هشدار دادند، اما توجهی به هشدار‌ها نشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: در جلسه‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد وقت حضور نداشت رهبر معظم انقلاب اعلام کرد، بود و نبود وزیر فرهنگ و ارشاد در جلسه تفاوتی ندارد و چرا که در زمان این وزیر اتفاقاتی رخ داد که صد درصد ضد اسلامی است، از این رو جوانان باید بدانند چه دوره را انقلاب اسلامی پشت سرگذاشته است.

به گفته وی مجلس ششم در دهه هفتاد نیز با آوردن لوایح دوقلو، نوشتن نامه توهین آمیز به رهبر معظم انقلاب، استعفای گروهی یکصد نفری به دنبال اهداف خود بودند، اما رهبری همه را تدابیر الهی خود پشت سر گذاشتند تا امروز جمهوری اسلامی در اوج عزت و اقتدار باشد.

نماینده ولی فقیه در ادامه یا محکوم کردن جنایات رژم صهیونیستی و با تقدیر از کشور‌هایی که مردم آن‌ها علی رغم خباث دولت‌های خود در خیابان‌ها حاضر شدند، گفت: مردم ۱۰ کشور آمریکا، فرانسه، کره جنوبی، ایتالیا، استرالیا، اردن، آلمان، نروژ و کانادا با آمدن به خیابان پای کار مردم غزه و فلسطین ایستادند.

وی در رابطه با حوادث غزه از امت اسلامی گلایه کرد و گفت: مردم همه کشور‌های مسلمان باید به خیابان‌ها آمده و بر علیه رژیم صهیونیستی و دولت‌های وابسته و برای حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی کنند.

به گفته وی مردم کشور‌های مسلمان باید با حضور در خیابان‌ها از دولت‌های وابسته خود خواستار قطع روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی با هدف قطع شریان‌های اقتصادی رژیم کودکش اسرائیل باشند.

خطیب جمعه کاشان تأکید کرد: اگر مردم در کشور‌های اسلامی قیام کنند و با تحت فشار قرار دادن دولت‌های وابسته خود از آن‌ها بخواهند شریان اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند دیگر حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود و بی اعتنا باشد مسلمان نیست، گفت: کمک ۱۳۰ میلیونی متمکنین شهرستان کاشان برای مردم غزه رقم ناچیزی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، دشمن آخرین برگ‌های خود را رو می‌کند و ما از یمن با قدرت پاسخ آن‌ها را خواهیم کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات