۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۴۵۶۲۴
دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت کشور:

پرداختن به تدوین قانون جدید جمعیت یک اشتباه راهبردی است

پرداختن به تدوین قانون جدید جمعیت یک اشتباه راهبردی است
دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت با اشاره به فرصت کم کشور برای تغییر روند رشد جمعیت، بر لزوم پرهیز از اشتباه راهبردی تدوین قانون جدید در این حوزه تأکید کرد.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، دوره آموزشی «نسل رضوی» که به همت موسسه اندیشه کوثر و حمایت وزارت ورزش و جوانان قم و معاونت تبلیغ حوزه های علمیه برگزارشد.

در این جلسه  دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت کشور به تبیین نکاتی پیرامون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت.

استاد گودرزی این قانون را حاصل زحمات یک‌ دهه فعالان جمعیت در دولت و نهادهای مردمی دانست و افزود: از ابتدای دهه ۹۰ رهبرمعظم انقلاب قانونی در حوزه جمعیت را مطالبه کردند.

دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت ضمن تشکر از نمایندگان مجلس یازدهم و حمایت دولت مردمی آقای رئیسی از این قانون، تأکید کرد: حتی اگر قانون مشکلاتی هم داشته باشد؛ فعلا این قانون تنها و بهترین قانون موجود است و در فرصت پنجره جمعیتی نباید اشتباه راهبردی پرداختن به قانون جدید را مرتکب شد چرا که دست‌کم یک دهه برای تصویب قانون جدید زمان لازم است و فرصت پنجره جمعیتی را از دست خواهیم داد.

حجت الاسلام گودرزی نسبت به شبهه دوگانه قانون یا فرهنگسازی تصریح کرد: هم قانون لازم است و هم فرهنگسازی؛ هیچکدام نافی دیگری نیستند و این دوگانه بیان شده غلط است چرا که قانون می تواند فرهنگساز  باشد و هر دو مکمل یکدیگر خواند بود.
پرداختن به تدوین قانون جدید جمعیت یک اشتباه راهبردی استپرداختن به تدوین قانون جدید جمعیت یک اشتباه راهبردی است

ارسال نظرات