۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۷۴۵۶۵۱
شهردار شهر خورزوق مطرح کرد؛

برنامه های هفته فرهنگی خورزوق/استقبال مردم از برنامه های ملی مذهبی

برنامه های هفته فرهنگی خورزوق/استقبال مردم از برنامه های ملی مذهبی
اصفهان _ شهردار خورزوق با اشاره به برنامه های هفته فرهنگی این شهر گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و برپایی مراسمات ملی مذهبی با استقبال مردم شهر مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، سید فضل الله هاشمی شهردار شهر خورزوق در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به ظرفیت‌ها و بسترهای فرهنگی اجتماعی شهر خورزوق، گفت: در هفته نکوداشت شهر خورزوق که یک هفته فرهنگی است در تلاش هستیم تا ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی شهر را بهتر از گذشته به شهروندان ارائه کنیم.

وی در ادامه افزود: محورهای اصلی مدیریت شهری در هفته نکوداشت خورزوق مباحث فرهنگی مختلفی در قالب برنامه‌ها در نظر گرفته شده از جمله معرفی مشاهیر و مفاخر شهر، استفاده و معرفی بناهای تاریخی و بوم گردی شهر به علاقمندان این حوزه، معرفی صنایع دستی شهر و ایجاد بسترهای رشد و توسعه مشاغل شهری و صنعت‌های نوپایی که در شهر شکل گرفته است از مهمترین برنامه‌های هفته فرهنگی خورزوق است.

شهردار خورزوق در ادامه با بیان اینکه ایجاد بسترها و برنامه‌هایی با محوریت بانوان شهر از دیگر فعالیت ها و برنامه‌های هفته فرهنگی خورزوق است، اظهار کرد: نمایشگاه صنعتی خورزوق، نمایشگاه مشاغل خانگی، از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی خورزوق است. ورزش پهلوانی از ورزش‌های قدیمی شهر ما است که مردم از آن استقبال ویژه‌ای دارند، مجموعه فرهنگی ورزشی شهید زارع که هم با هدف برگزاری مراسمات ورزشی و هم آموزش در حوزه ورزشی احداث شده مورد بهره برداری قرار گرفته است و با استقبال شهروندان مواجه شده است.

هاشمی به درنظر گرفتن فضای گسترده برای ایجاد زمین چمن و فضای مناسب ورزش‌های دو و میدانی اشاره کرد و گفت: در سطح شهر خورزوق معابر خاکی زیاد بود که در سال ۱۴۰۱ یکصدهزار متر زیرسازی و آسفالت و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۴ هزار متر مربع اجرای زیرسازی و آسفالت بوده است، امسال هم توانسته‌ایم تا نیمه اول سال ۶ هزار متر لوله کشی فضای سبز به منظور آبیاری قطره‌ای را داشته‌ایم. زیباسازی و دیوارنگاره‌های سطح شهر از اقدامات دیگری است که از سوی مدیریت شهری خورزوق انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری شهر خورزوق، تصریح کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از طریق برنامه‌های مختلف فرهنگی، برپایی مراسمات مذهبی و ملی به مناسبت‌های مختلف در سطح شهر، جشن‌های ویژه ملی و مذهبی و رویدادهای فرهنگی تفریحی از برنامه‌های همیشگی و متداول مدیریت شهری شهر خورزوق بوده است که با استقبال، مشارکت و همراهی مردم شهر خورزوق بوده است.

شهردار خورزوق فراموش شدن گویش خورزوقی را از مشکلات فرهنگی این شهر عنوان کرد و گفت: اقدامات اولیه برای ثبت گویش خورزوقی و همچنین رایزنی با اساتید مطرح دانشگاه اصفهان برای احیای این گویش در حال انجام است. برپایی همایش‌ها و برنامه‌های مناسبتی و توجه به نکوداشت‌های شهری عامل مؤثر در ایجاد نشاط شهری، توجه به نیازهای شهر و شهروندان و پیش برد برنامه‌های مدیریت شهری است.

انعکاس خدمات مسؤولان، برای مردم امیدآفرین است

در ادامه این نشست حجت الاسلام حق شناس امام جمعه شهر خورزوق، با بیان اینکه به عقیده ما اصحاب رسانه پل ارتباطی بین صاحبان مسؤولیت‌ها با مردم هستند، گفت: مدیریت شهری خورزوق در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی تلاش‌های بسیاری کرده است، زحماتی که در شهرها کشیده می‌شود اگر انعکاس داده نشود و خبر آن به مردم نرسد، آگاهی و امید آفرینی در جامعه شکل نمی‌گیرد، متقابلا باید نیازهای مردم از سوی رسانه‌ها به مسؤولان انعکاس داده شود.

وی اظهار کرد: بهترین تعریف برای تکلیف و وظیفه رسانه و اصحاب رسانه کلام امام صادق(ع) است که فرمودند اگر چناچه کسی بدون آگاهی از هدف در مسیری حرکت کند هرقدر سریعتر برود از مقصد بیشتر فاصله خواهد گرفت، در کنار این فعالیت‌ها مسأله انصاف نیز موضوع مهمی است که باید در نظر گرفت و انعکاس مسائل جامعه نیازمند ذوق و سلیقه و هنر قلم اصحاب رسانه برای انعکاس صحیح و دقیق و منصفانه مسائل در سطح رسانه‌ها است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات