۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۴۵۷۳۹

افزایش شدید خودکشی هزاران شهرک نشین و نظامی بعد از ۷ اکتبر

افزایش شدید خودکشی هزاران شهرک نشین و نظامی بعد از ۷ اکتبر
یک روزنامه عبری زبان از افزایش قابل توجه خودکشی در میان مهاجران صهیونیست و به ویژه نظامیان صهیونیست بعد از عملیات طوفان الاقصی پرده برداشت.

روزنامه معاریو در گزارشی که اخیرا منتشر شد، اعلام کرد، در روز شنبه سیاه (7 اکتبر ـ طوفان الاقصی) و جنگی که بعد از آن آغاز شد، هزاران شهرک نشین و نظامی اسرائیلی به شدت دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اند.

به نوشته این رسانه، اکنون صدها نفر از نظامیان اسرائیلی به دلیل شدت شوکی که به آنها در روز 7 اکتبر وارد شده (و شدت جنگی که در در حمله زمینی به غزه شاهد آن هستند) دچار مشکلات روانی شدیدی شده‌اند، به نحوی که بار سنگینی را بر بخش روانپزشکی اسرائیل وارد کرده است، این در حالی است که کارشناسان هنوز نمی‌دانند این مشکلات چه تبعاتی را برای مبتلایان به آن برای شان در دراز مدت به همراه خواهد داشت.

معاریو در ادامه اعلام کرد شمار مبتلایان به مشکلات روحی و روانی بسیار بالا رفته است به نحوی که 13 هزار نفر فقط از طریق بیمه‌های اجتماعی برای این منظور اقدام کرده‌اند این در حالی است 2000 نفر نفر از طریق وزارت جنگ به کلینک‌ها معرفی شده و این صرفا آمار اولیه از موج اول این روند است و به طور حتم ارقام مذکور افزایش بیشتری پیدا خواهند کرد.

رسانه عبری زبان در ادامه هم خبر داد، امروز هزاران خانواده منتظر آن هستند که نهادهای رسمی (رژیم صهیونیستی) کار درمان و معالجه آنها را آغاز کنند.

معاریو نوشت، همگان مکالمات تلفنی ضبط شده مهاجران شهرک نشین وحشت زده را با نیروهای امنیتی به یاد دارند که در روز 7 اکتبر فریاد می‌زدند، پس ارتش اسرائیل کجاست؟ امروز هم ده‌ها هزار نفر از مجروحین و افراد دارای مشکلات روحی و روانی فریاد می‌زنند، نهادهای رسمی اسرائیل کجا هستند؟

این رسانه فاش کرد، امروز هزاران نفر مجروح و آسیب دیده از جنگ غزه به جای مانده‌اند که وعدهای زیادی در مورد رسیدگی دریافت کرده‌اند، اما در آینده خواهند فهمید که همچنان تنها باقی خواهند ماند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات