۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۴۵۸۲
مدیر مدرسه علمیه جد بزرگ اصفهان:

برخی با اغراض خاص در صدد دامن زدن به اختلافات ادیان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه جد بزرگ اصفهان گفت: همه ادیان توصیه به معنویات می کنند اما دشمن سعی می کند از تفاوت های میان ادیان برای دامن زدن به اختلافات استفاده کند.
نشست اديان توحيدي به مناسبت دهه فجر در استانداري اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان مجید مهدوی، مدیر مدرسه علمیه جد بزرگ اصفهان، در نشست ادیان اصفهان، بر تشکیل کمیته های تخصصی ادیان جهت رفع شبهات و کرسی های هم اندیشی و آزاد اندیشی دینی تاکید کرد و افزود: تشکیل چنین مجامعی و تبادل نظر و همفکری، مانع ایجاد و بروز اختلاف بین ادیان خواهد شد.

مهدوی ابراز داشت: با راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی می توان نقش موثری در جلوگیری از تهاجم فرهنگی و سوء استفاده برخی از داعیان ادیان همچون صهیونیست ها و آمریکایی هایی که هیچ اعتقادی به این ادیان ندارند، داشت.

وی ادامه داد: چگونگی تاثیر گذاری ادیان در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی از جمله وظایف دینی آزاد اندیشان ادیان است که باید در این جلسات مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه جده بزرگ اصفهان طرح این مباحث در دوران فتنه را ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: رهبران ادیان مختلف می توانند در بصیرت دهی و برون رفت از چالش های دوران فتنه نقش موثری را ایفا نمایند.

وی عدم روشنگری واقعی در خصوص معنویت از طرف رهبران ادیان الهی را مانع سوء استفاده برخی مدعیان پیروی از این ادیان دانست و گفت: متاسفانه برخی با مطرح کردن جنگ های صلیبی یا بر پایه برخی نظرات نادرست، جنگ و خشونت را به پا می کنند که اگر رهبران یهودیت و مسیحیت در خصوص معنویت روشنگری نموده بودند این اتفاقات نمی افتاد.

مهدوی مطرح کردن ایرانیت را بدون پشتوانه معنویت زیان بار توصیف کرد و تصریح کرد: بر اساس همین ملی گرایی بودن معنویت بود که ملی گرا ها توانستند، بلاهای بسیاری را در تاریخ بر سر ایران وارد سازند./965/پ202/ص
ارسال نظرات