۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۴۵۸۷۵
استاندار اصفهان:

کنگره ملی شهدای استان اصفهان با رویکرد مردمی برگزار می‌شود

کنگره ملی شهدای استان اصفهان با رویکرد مردمی برگزار می‌شود
اصفهان ـ مرتضوی با تأکید بر مردمی بودن کنگره شهدای اصفهان گفت: انتظار می‌رود سطح ملی نیز با پشتیبانی همه‌جانبه به اجرای طرح‌های استان در برگزاری کنگره ملی شهدا کمک کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد.

در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان اصفهان، گفت: استان بر این موضوع متمرکز است تا کنگره ملی شهدای استان شایسته و البته «مردمی» برگزار شود.

وی ادامه داد: از این رو کنگره ملی شهدای استان اصفهان یک فرایند تعریف شده است نه یک برنامه و رویداد خاص که در یک زمان خاص شروع شود و در زمانی دیگر پایان پذیرد.

استاندار اصفهان بیان کرد: به دنبال این هستیم که مردم هر کوچه و محله برای شهید محله خود یادبود و بزرگداشت برگزار کنند.

دکتر مرتضوی ادامه داد: در مدارس نیز با محوریت دانش‌آموزان برای شهدا برنامه‌ریزی و مرحله شناسایی خانواده شهید و نحوه تعامل با خانواده شهید والامقام توسط دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا شود، تنها اینگونه است که فرهنگ ایثار و شهادت ماندگار می‌شود.

استاندار اصفهان با تأکید بر تولید آثار ماندگار در حوزه ایثار و شهادت، تصریح کرد: مصّر هستیم اگر در این حوزه کتابی نوشته، فیلمی ساخته یا تئاتری روی صحنه می‌رود فاخر، تأثیرگذار، متناسب با شرایط روز جامعه و ماندگار باشد.

دکتر مرتضوی اضافه کرد: انتظار می‌رود سطح ملی نیز با پشتیبانی همه‌جانبه به اجرای طرح‌های استان در برگزاری کنگره ملی شهدا کمک کند.

استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: ضروری است که یاد و نام شهدای گرانقدر عملیات محرم را زنده نگه داریم، زیرا بیست‌وپنجم آبان برگ زرین در تاریخ اصفهان و انقلاب است، همچنین اصفهان در مقوله پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز هر جایی که لازم بوده، به طور ویژه‌ای درخشش داشته است.

وی با بیان اینکه حماسه بیست‌وپنجم آبان شناسنامه و یکی از مؤلفه‌های هویتی اصفهان قلمداد می‌شود، افزود: به طور مادام در سخنان امامان انقلاب اسلامی و بزرگان به ویژگی‌های ذکر شده درباره اصفهان ذکر شده است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: چقدر خوب است که روز اصفهان در چنین روزی که ایثار و حماسه‌آفرینی شهدای اصفهان به منصه ظهور نشسته است، نام‌گذاری شده و با چنین شکوه و مجاهدت و حماسه‌ای پیوند خورده است.

وی ادامه داد: تلاش مسئولان ذی‌ربط در شورای فرهنگ عمومی کشور قابل تقدیر است که بیست‌وپنجم آبان را به درخواست مسئولان وقت استان به نام اصفهان ثبت کردند و سبب شدند تا هر سال به یاد این روز بزرگ را با ویژگی‌ها و شاخص‌های آن به مردم یادآوری کنیم./1304/

ارسال نظرات