۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۴۶۰۵

مراسم‌ اربعین حسینی ‌در سیستان و بلوچستان پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی‌ ‌مراسم دسته‌روی، سینه‌زنی و عزاداری در مساجد و مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود‌.
امام حسين (ع)
حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، اظهار داشت: تبیین اهداف امام حسین‌(ع) در بین مردم به ویژه جوانان مسأله‌ای ضروری است و مهم‌ترین هدف امام حسین‌(ع) و یارانش در واقعه عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که باید این فریضه واجب و الهی را در جامعه نهادینه کرده و بر گسترش آن تلاش کنیم.

وی، افزود: همزمان با اربعین حسینی(ع) مراسم دسته روی، سینه زنی و عزاداری در مساجد مختلف استان در ماتم و سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قربانپور ابراز داشت: در این مراسم‌ها که با همکاری هیأت‌های مذهبی و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، دسته‌های عزاداری و هیأت‌های مذهبی با حضور در خیابان‌ها به سینه زنی و زنجیرزنی خواهند پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مراسم دسته روی هیأت‌های مذهبی در شهر زاهدان از ساعت9:30 صبح از مقابل مسجد جامع به سوی مصلای قدس برگزار می شود.

وی، با اعلام این‌ک، مراسم مشابهی نیز با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی در ‌شهرستان‌های این استان برگزار خواهد شد، گفت: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان ایرانشهر، مراسم دسته روی به مناسبت اربعین حسینی از ساعت 9 صبح روز جمعه در ایرانشهر، بزمان و بمپور برگزار می شود‌.

حجت الاسلام قربانپور، افزود: این مراسم در ایرانشهر از مسجد آل رسول شروع و در گلزار شهدای گمنام این شهر به پایان می رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان، همچنین اعلام کرد: بمناسبت شب اربعین حسینی نیز برنامه های سینه زنی و سخنرانی در مساجد و هیأت‌های مذهبی استان برگزار می‌شود./940/ت302/س
ارسال نظرات