۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۷۴۶۰۸
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد؛

شبهه بستر رویش فتنه است و فتنه ها زاینده بحران‌ها هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شبهه بستر رویش فتنه است و فتنه ها زاینده بحران ها هستند و به فرموده حضرت علی (ع) در نهج البلاغه،قرارگاه و نشیمن گاه شبهه، فاقدان بصیرت و جاهلان هستند.
همايش انقلاب اسلامي و نقش مبلغان در دفتر تبليغات مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نوایی،‌عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در همایش علمی کاربردی انقلاب اسلامی و رسالت مبلغان که با موضوع شبهه شناسی ولایت فقیه در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان برگزار شد، به بیان نکاتی در خصوص شبهه پرداخت و گفت: صورت شبهه کاملا حق نماست ولی ماده و غرض شبهه باطل محض است. بنابراین شبهات ، صورتی جذاب و باطنی گمراه کننده دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود:شبهه بستر رویش فتنه است و فتنه ها زاینده بحران ها هستند و به فرموده حضرت علی (ع) در نهج البلاغه،قرارگاه و نشیمن گاه شبهه، فاقدان بصیرت و جاهلان هستند.هر پیمان شکنی پیمان شکنی نمی‌کند مگر بعد از ایجاد شبهه در ذهن او.

این مؤلف و پژوهشگر حوزه و دانشگاه شبهه را فلسفی،اخلاقی و سیاسی دانست و خاطر نشان کرد: بایکوت کننده ها و دفع کنندگان شبهه، صاحبان علم و بصیرت هستند.شبهه سازیها از ناحیه مغرضان و ملحدان،بیشتر ناظر بر امامت بوده و بیشترین شبهه ها مربوط به ولایت فقیه بوده است.

وی در پاسخ به این شبهه که ولایت فقیه پیشینه تاریخی ندارد،گفت: این شبهه هم جاهلانه است و هم مغرضانه و کسی که این شبهه را مطرح کرده از تاریخ اسلام هیچ اطلاعی نداشته است.ولایت فقیه در سخنان پیامبر (ص) پیش بینی شده است و 140 روایت از معصومین مربوط به ولایت فقیه است و حوزه شمول آیات امامت و ولایت در قرآن، ولایت فقیه است/930/پ202/ص
ارسال نظرات