۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۴۶۲۶۶
آیت الله میرباقری تبیین کرد؛

جهاد تبیین و ماموریت خطبا و صاحبان تریبون

جهاد تبیین و ماموریت خطبا و صاحبان تریبون
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه و نقش سخنرانان و تریبون داران در آگاه سازی و هدایت افکار عمومی، بر لزوم ارتقاء سطح ادارک عامه مردم و نخبگان از درگیری حضرت زهرا با دشمنان در ایام فاطمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری استاد حوزه علمیه قم در بیست و هفتمین نشست هم‌اندیشی سخنرانان مرتبط با هیئت رزمندگان اسلام که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه و نقش سخنرانان و تریبون دارها در آگاه سازی و هدایت افکار عمومی اظهار داشت: در ایام فاطمیه امسال لازم است به دو محور مرتبط با سیره حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخته شود.

وی افزود: اگر ما بتوانیم سطح ادارک عامه مردم و نخبگان را از درگیری حضرت زهرا سلام الله علیها و مبارزه ایشان و برکت ها و پیامدهای درگیری آن حضرت، افزایش دهیم، توانسته ایم کار بسیار خوبی در راستای تبیین گری و جهاد تبیین انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه قم در این نشست که با عنوان «فاطمیه؛ فصل جدایی حق از باطل» برگزار شد، خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که امیرالمومنین علیه السلام در میدان درگیری استقامت کرده و تا آخرین خط نیز ایستادگی کردند؛ اما باید دانسته شود که تراز درگیری حضرت چه بود و در چه میدانی مبارزه کرده و چه نقشی را ایفا نمود که این امر نیز متوقف بر چند نکته می باشد که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه افزود: یکی از آن نکات این است که باید نگاه به حضرت زهرا سلام الله علیها و شخصیت ایشان، نگاه درست بوده و این نگاه تقویت پیدا کند و حضرت در تراز سوره قدر، آیه نور، مباهله و تطهیر و بقیه آیاتی است که در شأن فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد و باید در این تراز معرفی شود؛ زیرا اگر آن حضرت را در این تراز معرفی نکنیم طبیعتاً نمی‌توانیم بگوییم که به دست آن حضرت چه اتفاق‌هایی در عالم افتاده و آن حضرت در کجای درگیری پیامبر گرامی اسلام با جبهه کفر و نفاق هستند.

آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: در آیات بسیاری از قرآن کریم همچون آیاتی از سوره عنکبوت و سوره برائت مختصات درگیری پیامبر گرامی اسلام با دشمنان، صحنه‌ها و جنس درگیری ایشان توضیح داده شده و صف بندی‌ها در مقابل رسول گرامی اسلام را مطرح و بیان می‌کند که لازم است این مباحث بسیار شیرین و گفتنی برای مردم نیز بیان و تشریح شود.

لزوم ارتقاء سطح ادارک عامه مردم و نخبگان از درگیری حضرت زهرا با دشمنان

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر جایگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نسبت به قرآن کریم و ائمه معصومان علیهم السلام معلوم و تبیین شود، نسبت به امر هدایت نیز معلوم خواهد شد و اینکه چرا حضرت زهرا حلقه اتصال امت، نبی اکرم و امیرالمومنین علیهم السلام هستند و چگونه حضرت زهرا سلام الله علیها آن رشته ای را که دشمنان در صدد قطع آن بودند، به همدیگر پیوند می زنند.

آیت الله میرباقری تاکید کرد: باید حضرت زهرا سلام الله علیها را در ترازی که قرآن کریم ایشان را معرفی می‌کند به جامعه معرفی کنیم و جایگاه حضرت را در میدان درگیری - که حلقه اتصال نبوت به حقیقت نبوت و ولایت است - تبیین کنیم.

وی با اشاره به لزوم ارتقاء نوع الگو و اسوه بودن حضرت زهرا سلام الله علیها بر افراد جامعه اظهار داشت: باید تبیین شود که در میدان درگیری بزرگی که امروزه وجود دارد، چگونه می توان حضرت زهرا سلام الله علیها را به عنوان الگو و اسوه معرفی کرد تا بانوان موقِف خود را در این جامعه شناخته و ما باید بتوانیم این مسائل را برای مخاطبان تشریح و توضیح دهیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که باید گفتمان استقامت و مقاومت را در جامعه تشریح و تبیین کنیم خاطرنشان کرد: باید با محاسبات درست، میدان درگیری و ملزومات آن با جبهه باطل را در جامعه تشریح و پیروزی جبهه حق بر باطل را درست تبیین کنیم؛ چراکه واقعا جبهه حق، پیروزی مستمر تاریخی را در پوسته عالم به پیش می برد.

ارسال نظرات