۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۷۴۶۳۷۵

تأکید رییس جمهور بر اهتمام و اقدام جهادی مسئولان برای افزایش رشد اقتصادی و بالا بردن ثروت کشور

تأکید رییس جمهور بر اهتمام و اقدام جهادی مسئولان برای افزایش رشد اقتصادی و بالا بردن ثروت کشور
آیت الله رئیسی با ابراز رضایت از نتیجه گزارش وزیر صمت و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره رشد تولید، اعلام اتمام صف‌های تامین مالی برای تولیدکنندگان را خبری خوشحال کننده و در راستای تحقق وعده دولت در حمایت از تولیدکنندگان دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت با تاکید بر اهمیت آینده‌نگری و توجه به منافع کشور در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها، بر اهتمام هر چه بیشتر و اقدام جهادی مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای افزایش رشد اقتصادی و بالا بردن ثروت کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با ابراز رضایت از نتیجه گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره رشد تولید، اعلام اتمام صف‌های تامین مالی برای تولیدکنندگان را خبری خوشحال کننده و در راستای تحقق وعده دولت در حمایت از تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: رشد تولید و رفع موانع تولیدکنندگان از اولویت‌های مهم دولت مردمی است.

پیش از سخنان رئیس جمهور وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ارائه گزارش‌هایی از روند فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌های تحت مدیریت خود در راستای انجام ماموریت‌ها و اهداف دولت پرداختند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گزارشی از عملکرد ۵ ماهه این وزارتخانه، از تهیه سند برنامه راهبردی بخش صنعت خبر داد وگفت‌: در حال حاضر ۲۰ ابر پروژه از جمله «برقی‌سازی حمل و نقل»، «پیشران‌های کشتی و هواپیما»، «قطار سریع‌السیر»،‌ «نهضت پایش سرزمین و اکتشافات» و «خوشه بندی صنعت لوازم خانگی» در وزارت صمت در حال اجراست که به نتیجه رسیدن هر کدام از آنها، تحول بسیار بزرگی در کشور ایجاد خواهد کرد.

دکتر علی‌آبادی در تشریح جزئیات این طرح‌ها افزود: در بخش برقی‌سازی حمل و نقل تا پایان امسال ۱۰۰ هزار خودوری تاکسی برقی خواهیم داشت و اولین خط تولید ساخت اتوبوس برقی نیز هفته آینده در ایران‌خودرو آغاز به‌کار خواهد کرد. در بخش پیشران‌های کشتی و هواپیما، حدود ۷۴ هواپیمای ام.دی تعمیر اساسی خواهند شد که تحول بزرگی در این حوزه ایجاد خواهد کرد. در بخش قطارهای سریع‌السیر نیز مذاکراتی در مورد خطوط تهران-اصفهان و تهران-مشهد در حال انجام است.

افزایش ۳۰ درصدی درآمد کشور از معادن، تسریع روند پایش سرزمین و اکتشافات و طرح‌های مربوط به ایجاد شهرک‌های تخصصی، ‌ایجاد پایگاه‌های فناوری و مدیریت هوشمند بازار از دیگر بخش‌های گزارش وزیر صمت در جلسه امروز هیئت دولت بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به تشریح طرح این وزارتخانه برای تحت پوشش قرار دادن نوزادان شیرخواری که دارای سوء تغذیه هستند پرداخت و گفت: در این طرح ۱۲۵ هزار کودک در دهک‌های ۱ تا ۷ تحت پوشش قرار گرفته‌اند که از طریق سازوکار کالا برگ الکترونیکی ماهانه معادل یک میلیون تومان برای خانواده‌های دارای کودک دهک‌های ۱ تا ۵ و مبلغ ۶۰۰ هزار تومان برای خانواده‌های دارای کودک دهک‌های ۶ و ۷ اعتبار اختصاص داده خواهد شد که خانواده‌های این کودکان مجاز خواهند بود تا پایان ماه این میزان اعتبار را برای خرید کالاهای معین شده هزینه کنند.

وزیر آموزش و پرورش نیز گزارشی از درخشش دانش‌آموزان المپیادی کشور ارائه کرد و گفت:‌ تیم المپیاد بین‌المللی نجوم جمهوری اسلامی ایران که با ۶ شرکت کننده به روسیه رفته بود، موفق به کسب ۶ مدال طلا در دومین المپیاد جهانی ستاره شناسی شد.

در ادامه وزیر جهادکشاورزی در گزارشی از ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه فعال در کشور خبر داد که از آنها  ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تن محصول تولید شده و برای ۲۷۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، به تشریح برخی ویژگی‌های این لایحه پرداخت و گفت‌: از جمله تفاوت‌های عمده لایحه بودجه سال آینده با سنوات گذشته این است که این لایحه کاملا منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم و همچنین احکام قانونی آن تدوین شده، حجم آن نسبت به بودجه امسال یک چهارم و بر روی احکام کلیدی مورد نیاز تمرکز شده است.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات