۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۴۶۵۳۹
خزعلی:

سقوط جمعیتی مان مشابه ترکیه است

سقوط جمعیتی مان مشابه ترکیه است
معاون امور زنان و خانواده جمعیت ایران را مانند ترکیه نزولی دانست و گفت: جمعیت روستا‌های ترکیه پنج درصد بوده و جمعیت روستایی در کشور ما ۲۵ درصد است.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که در رابطه با  اشتغال خرد برای بانوان روستایی بود،گفت: : خانواده‌های ما در روستاها اکثرا پر جمعیت بوده و بانوان روستایی اقبال بیشتری به فرزند آوری نسبت به بانوان شهری دارند.از سوی دیگر حفظ جمعیت در روستاها حائز اهمیت بسیاری است.

وی اظهار کرد: سقوط جمعیتی ما بسیار مشابه کشور همسایه ترکیه می‌باشد، اما ما یک امتیاز نسبت به ترکیه داریم؛ آن هم این بوده که جمعیت روستاهای ترکیه پنج درصد بوده و جمعیت روستایی در کشور ما 25 درصد می‌باشد.

وی،خاطر نشان کرد: زنان روستایی زمینه امنیت غذایی را فراهم می‌کنند و لذا توجه به روستاها حائز اهمیت است. توجهی که در طول دو سال گذشته به روستاها صورت گرفته سبب بازگشت بانوان و مردها به روستاها شده است و هویت روستاها حائز اهمیت است. ما باید به اشتغال روستاها توجه کنیم.

 

ارسال نظرات