۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۴۶۶۶۷
مسئول بسیج مرکز مدیریت حوزه:

کسی که دغدغه اسلام و انقلاب دارد باید فعالیت تبیینی داشته باشد

کسی که دغدغه اسلام و انقلاب دارد باید فعالیت تبیینی داشته باشد
مسئول بسیج مرکز مدیریت حوزه علمیه انقلاب اسلامی را نتیجه جهاد تبیین امام(ره) خواند و از پیشگامان جهاد تبیین را از محافظه کاری و توجیه در این عرصه برحذر داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در نشست «جهاد تبیین؛ ایمان و امید» با محوریت مفهوم شناسی و بررسی چگونگی تحقق سه مفهوم مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی که به همت خبرگزاری رسا و با مشارکت بسیج رسانه استان قم برگزار شد، حجت الاسلام کریمی مسئول بسیج مرکز مدیریت حوزه علمیه، پیرامون معنای جهاد تبیین گفت: توجیه با تبیین متفاوت است، برخی با برداشت غلط به توجیه برخی مشکلات کشور می پردازند اما درست آن است که واقعیت ها بیان شود. تبیین به معنای بیان حقایق و واقعیت ها است.

وی جهاد تبیین  را وظیفه ای همگانی دانست و بیان داشت: هر کسی که دغدغه اسلام و انقلاب دارد باید فعالیت تبیینی داشته باشد.

حجت الاسلام کریمی انقلاب اسلامی را نتیجه جهاد تبیین امام(ره) توصیف کرد و اظهار داشت: امام به گونه ای حقایق اسلامی را برای مردم کشور و بلکه جهانیان تبیین کردند که جوانان سر از پا نشناخته پای کار آمدند و انقلاب را محقق کردند.

وی با اشاره به شعار محوری هفته بسیج مبنی بر «بسیج امید ملت ایران» به توصیف بسیجیان حقیقی پرداخت و گفت: بسیجی واقعی اهل جهاد با نفس و ایثارگری است. برای شناخت بهتر بسیج مناسب است که رجوعی شود به پیامی که حضرت امام(ره) در سال 67 به بسیجیان طلبه دادند؛ این پیام سرشار از فراز های ناب و فوق العاده در توصیف بسیج است.

ارسال نظرات