۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۴۶۶۴۰
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

امروز رسانه مکمل هر اقدام، برنامه و تحول اجتماعی است

امروز رسانه مکمل هر اقدام، برنامه و تحول اجتماعی است
مدیر عامل خبرگزاری رسا نقش رسانه در دنیا امروز را بی بدیل خواند و با انتقاد از ضعف های رسانه های انقلابی در روایت اول رویداد های مهم جهانی، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت های رسانه ای برای مقابله با دشمن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در نشست «جهاد تبیین؛ ایمان و امید» با محوریت مفهوم شناسی و بررسی چگونگی تحقق سه مفهوم مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی که به همت خبرگزاری رسا و با مشارکت بسیج رسانه استان قم برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه نگذارید پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره فراموش شوند، پیرامون نقش جهاد تبیین در امید آفرینی گفت: امروز رسانه مکمل هر اقدام، برنامه و تحول اجتماعی است. در مراحل سیاست گذاری و برنامه نویسی امروز غالب برنامه های مهم پیوست رسانه ای دارند، مثلا اگر طرح اقتصادی مهمی پیوست رسانه ای نداشته باشد نتیجه مطلوبی را شاهد نخواهیم بود.

وی با تأکید نقش بی بدیل رسانه در دنیای امروز و اثرگذاری اش در جهاد تبیین اظهار داشت: شما نگاه کنید در همین عملیات طوفان الاقصی نبرد میدانی در کنار کار رسانه ای سبب شد شکست ترمیم ناپذیر اتفاق بی افتد؛ امروز می بینید به برکت همین مجاهدت رسانه ای، غالب مردم جهان علیه رژیم صهونیستی به خیابان ها آمده اند و اگر صبح 15 مهر این عملیات بازتاب خبری پیدا نمی کرد قطعا شکست ترمیم ناپذیر محقق نمی شد.
تعداد بازدید : 2
 
مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به مقابله همه جانبه جبهه حق با جبهه استکبار بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت ها برای مقابله با جبهه عظیم دشمن تأکید کرد و افزود: طبق آیه شریفه «و اعدوا ما استطعتم من قوة»، همانطور که ما در عرصه فناوری، تسلیحاتی و... تا می توانیم با دشمن مقابله می کنیم، باید در جنگ رسانه ای هم قدرت ایجاد کنیم. می بینید در همین جنگ غزه دشمن از رسانه های مختلفی چون شبکه های ماهواره ای و پلتفرم های مختلف برای القای دروغ هایشان استفاده می کردند اما در مقابل مردم غزه با تلفن همراهی که در دست داشتند و نهایت توانشان توانستند با روایت های ناصحیح از جنگ مقابله کنند.
 
وی با تأکید بر وجود جنگ رسانه ای تمام عیار علیه انقلاب اسلامی، از ضعف جبهه انقلاب در مقابله صحیح با این هجمه ها گلایه و تصریح کرد: ما در طوفان الاقصی مشکل روایت اول و حضور در جنگ داشتیم، شبکه های فارسی زبان معاند در سرزمین های اشغالی استودیو زدند اما ما نتوانستیم حتی خبرنگار بفرستیم. البته مشکلاتی برای اعزام داشتیم نظیر عدم وجود روابط حسنه میان ایران و مصر؛ اما حقیقتا ما  در خبرنگاری بحران ضعیف هستیم و باید در زمینه حضور رسانه هایمان در جریان های جهانی که ارتباط به انقلاب اسلامی دارد حضور بهتری داشته باشیم.
 
حجت الاسلام محققی در رابطه با اثر رسانه و جنگ روایت ها در داخل کشور نیز توضیح داد: در جنگ رسانه ای داخل کشور نقطه کانونی روایت ها ایمان و امید است. دشمن روایتی را در پیش گرفته که به مردم القاء کند ایمان و امید مردم نسبت به نظام اسلامی تقلیل پیدا کرده است. در همین اغتشاشات سال پیش از همین شیوه برای اهانت به برخی مقدسات استفاده کردند.
 
وی الگوی عملیاتی دشمن را به صورت هرمی وارونه توصیف کرد و اظهار داشت: بیشترین اثر رسانه ای در رفتار، بعد در احساسات و سپس در گرایشات و در نهایت در باورها است و طبق دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین باید الگوی مقابله ما برعکس دشمن باشد؛ یعنی نقطه شروع ما باید باور ها یا همان ایمان امید باشد و اگر ایمان درست شد احساسات و سبک زندگی و رفتار هم تغییر می کند.
 
مدیر عامل خبرگزاری رسا، در مورد عملیات رسانه ای خبرگزاری رسا در زمینه عملیات طوفان الاقصی توضیح داد: خبرگزاری رسا در جریان طوفان الاقصی سعی کرد بازتاب خوبی از این عملیات به مخاطبان ارائه دهد و با کار جهادی و شبانه روزی جریان مناسبی را در داخل کشور  علیه رسانه های همراه دشمن ایجاد کند.
ارسال نظرات