۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۴۶۷۴۴
رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان:

هدف اصلی ما افزایش مشارکت در انتخابات است/هیچ حزبی بدون ائتلاف موفق نمی شود

هدف اصلی ما افزایش مشارکت در انتخابات است/هیچ حزبی بدون ائتلاف موفق نمی شود
اصفهان _ خلیلیان گفت: در تلاش هستیم تا برای جذب مردم به انتخابات و ایجاد اشتیاق مردم برای مشارکت در انتخابات بویژه جذب نسل جوان فضای مناسبی رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اکبر خلیلیان رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه باید نسبت به روش‌های حضور در انتخابات نگاه درستی داشته باشیم، گفت: امروز حکمرانی و فضای حکمرانی در کشور تغییر کرده است و فضای مجازی و رسانه در مسائل مختلف از جمله مسائل حکومت‌ها مؤثر است، علت شکل گیری شورای ائتلاف برای این است که هیچ حزب و گروه و فردی در کشور توان اداره انتخابات و حضور در صحنه و تشکیل مجلس یا دولت را ندارد و باید گروه‌های همسو با یکدیگر به ائتلاف برسند.

وی ادامه داد: استفاده از نسل جوان یک مسأله اجتناب ناپذیر است و چگونگی استقبال جوانان از چنین تشکل‌هایی موضوعی است که باید به آن توجه داشت، برای جذب جوانان باید در فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرد، تشکل‌ها خیلی در جذب نسل جوان توانمند نبوده‌اند و در این موضوع اصلاح طلبان و اصولگرایان وجه مشترکی دارند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا برای جذب مردم به انتخابات و ایجاد اشتیاق مردم برای مشارکت در انتخابات به ویژه جذب نسل جوان فضای مناسبی رقم بزنیم.

وی در خصوص شاخص‌های گزینش افراد به عنوان نامزد انتخاباتی، اظهار کرد: اخلاق گرایی، پاکی اخلاقی و مالی، توانمندی مدیریتی و تشکل‌گرایی از ویژگی‌هایی است که نامزدهای منتخب باید داشته باشند و به دنبال ایجاد یک مجلس مقاومت و مؤثر بر مجلس کشورهای جبهه مقاومت و منطقه هستیم.

خلیلیان در خصوص تعامل با مجمع نیروهای انقلاب اصفهان، عنوان کرد: ما یک تشکل کشوری هستیم و قرار بر تعامل با دیگر تشکل‌ها داریم، با مجمع نیروهای انقلاب هیچ اختلافی نداریم، قرار بر این است که در استان اصفهان شهرستان‌ها با هماهنگی شورای ائتلاف فعالیت کنند و مجمع نیروهای انقلاب در خصوص تعیین نمایندگان اصفهان فعالیت داشته باشد، شورای ائتلاف و مجمع مستقل مرتبط هستند و تقسیم کار خوبی صورت گرفته است‌، همچنین معاونت بانوان شورای ائتلاف نیز در اصفهان فعال خواهند شد.

در ادامه عبدالله حق شناس جانشین رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، از حضور ۱۵ حزب در این شورا خبر داد و تصریح کرد: رییس این شورا در تهران آقای حدادعادل هستند، شورای مرکزی در اصفهان آقای خلیلیان، دبیر آقای قیصریان و بنده جانشین رییس هستیم و ۲۲ نفر دیگر نیز در این ائتلاف حضور دارند. هیأت مؤسس در اصفهان تشکیل شده و این هیأت مؤسس از دبیران شهرستانی و احزاب قرار است شورای مرکزی را انتخاب کنند و ۱۴ شهر مرکزی و ۹ شهر فرعی نمایندگانی از سوی شورا فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: شورای ائتلاف سیاست‌گذاری خود را بر مبنای افزایش مشارکت عمومی قرار داده است، جلسه کمیته‌های بانوان در دی‌ماه برگزار خواهد شد و فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه افزایش مشارکت خواهیم داشت.

در پایان محمدعلی قیصریها دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه بر حضور خواهران در شورای مرکزی شورای ائتلاف در شهرستان‌ها تأکید داریم، تصریح کرد: معاونت خواهران، معاونت احزاب و تشکل‌ها، معاونت رسانه و فضای مجازی، معاونت تشکل‌ها از جمله معاونت‌های شورای ائتلاف هستند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات