۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۴۶۷۸۷
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح فرد و جامعه است

امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح فرد و جامعه است
حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر برای اصلاح فرد و جامعه است، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، دیگر سالم نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز در جمع دبیران شوراهای امر به معروف و حراست دانشگاه های استان لرستان با اشاره به اهمیت فریضتین واجب امربه معروف و نهی از منکر گفت: خداوند امربه معروف را برای مصلحت و اصلاح جامعه واجب کرد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امر به معروف و نهی از منکر برکات فردی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی فراوانی در پی دارد.

حجت الاسلام مهدوی نیا عنوان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر برکات فردی خودسازی و اصلاح انسان و اصلاح جامعه را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در نامه 31 نهج البلاغه خطاب به امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: امربه معروف انجام بده تا اهل معروف باشید.

حجت الاسلام مهدوی نیا خاطرنشان کرد: در جامعه گروهی هستند که در برابر نیازمندی های مادی جامعه احساس مسئولیت می کنند و گروه دیگر کسانی هستند که علاوه بر نیازمندی های مادی در برابر نیازمندی های معنوی و فرهنگی احساس مسئولیت می کنند و این گروه دوم وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه فردی که امربه معروف و نهی از منکر می کند در نیکی و ثواب آن عمل شریک می شود، اظهارداشت: کسی که قلبی در برابر انجام منکرات واکنش نشان دهد، این حرکت به دنبال آن نجات از قهر خداوند را در پی دارد و اینها از برکات معنوی امربه معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه ارزش ها و معروفات اگر ترک شود آفت و بلاهایی به دنبال خواهد داشت و آن جامعه دیگر جامعه ای سالم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد که جای معروف و منکر عوض شود.

وی تاکید کرد: در زمینه چالش های پیش روی امربه معروف و نهی از منکر باید به صورت تخصصی و با برنامه ریزی ورود پیدا کنیم.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات