۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۴۶۹۹۱
مدیر حوزه علمیه جامعه الزهرا مطرح کرد؛

اجرای برنامه های متعدد آموزشی در سال تحصیلی جدید

اجرای برنامه های متعدد آموزشی در سال تحصیلی جدید
خانم برقعی با بیان اینکه گزینش و جذب طلاب در سطوح عالی بسیار مورد اهمیت است، گفت: اولین اولویت در پذیرش جامعه الزهرا(س)، انگیره طلاب است و طلابی که هدفمند زندگی طلبگی را انتخاب کنند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا(س) در نشست خبری آغاز پذیرش جامعه الزهرا سلام الله علیها در سال 1403 - 1404 که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا(س) با حضور مسئولین، اساتید و اصحاب خبر و رسانه برگزار شد، با اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و انزجار از جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت گفت و مطرح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها بزرگترین بانوی بشر و افتخار بشریت است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردان الگو است، افزود: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند: « اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ؛ الگو و اسوه‌ی‌ نیکوی من دختر رسول خدا است»؛ جامعه الزهرا(س) که مزین به نام حضرت زهرا(س) است به دنبال تربیت بانوان مهذبی است که الگوی خود را حضرت زهرا(س) قرار دهند.

خانم برقعی اظهار داشت: جامعه الزهرا(س) مهارت های عملی، فردی و اجتماعی را برای جامعه دارد و در زمینه های علمی تربیتی برنامه های متعددی دارد که بسیاری از این برنامه ها در جریان است.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به حدیث امام صادق علیه السلام: « الناس ثلاثه عالمٌ و متعلّمٌ و غثاءٌ؛ مردم سه گروه‌اند اوّل طبقه عالم و تحصیل کرده، دوّم گروه محصّل، سوّم کسانی که همانند خار و خاشاک روی سیل هستند» گفت: جامعه الزهرا(س) برای تمام بانوانی که طبق این حدیث می خواهند عالم یا متعلم باشند برنامه دارد.

وی با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) برنامه های نیمه وقت صبح، نیمه وقت بعد از ظهر و دوره های آزاد و کوتاه مدت را برنامه ریزی کرده، اضافه کرد: برای سطوح مقدماتی تا سطوح عالی برنامه ریزی شده است و امسال پژوهشگاهی به سه پژوهشکده فعالیت علمی آموزشی را شروع می کند.

خانم برقعی با بیان اینکه در سال گذشته آموزش، پژوهش محور و مهارت افزا بود، عنوان کرد: در سال آینده در کنار پرونده آموزشی، پرونده تبلیغی قرار دارد و در نهایت طلابی برای منصب های اجتماعی شناسایی می شوند؛ تربیت قریب به اتفاق طلاب جامعه الزهرا(س) موفق بوده است.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه 350 نفر از طلاب جامعه الزهرا(س) در آموزش و پرورش پذیرش شدند، اظهار داشت: اولین اولویت در پذیرش طلاب جامعه الزهرا(س)، انگیره طلاب است و طلابی که هدفمند زندگی طلبگی را انتخاب کنند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

خانم برقعی با بیان اینکه گزینش و جذب طلاب در سطوح عالی بسیار مورد اهمیت است، عنوان کرد: مناطق محروم کشور در اولویت پذیرش جامعه الزهرا(س) است و با توجه به نیازهای عرصه ملی و بین المللی، جامعه الزهرا(س) پذیرش طلاب خواهر دارد.

ارسال نظرات