۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۴۷۴۵۷
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس مطرح شد؛

از لزوم تدوین مکتب اخلاقی شهید دستغیب تا تلاش برای تبیین نقشه مهندسی فرهنگی

از لزوم تدوین مکتب اخلاقی شهید دستغیب تا تلاش برای تبیین نقشه مهندسی فرهنگی
جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با موضوع بزرگداشت شهید محراب آیت الله دستغیب در سالن جلسات دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با  حضور حجت الاسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در فارس، دکتر ایمانیه استاندار فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس و سایر اعضای شورا با موضوع بزرگداشت شهید محراب آیت الله دستغیب در سالن جلسات دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

از تدوین مکتب اخلاقی شهید دستغیب تا لزوم تبیین نقشه مهندسی فرهنگی

لزوم بهره گیری از ابعاد شخصیتی شهید دستغیب در سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در این جلسه گفت: فعالیت های قرارگاه عفاف و حجاب استان فارس قابل تقدیر است چراکه با جدیت پای کار هستند و اقدامات مناسبی را در مواجهه با جریان سازی های سازمان یافته انجام داده اند و شاهد اقدامات موثر آن ها هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار داشت: در جلسات اندیشه ورزی فرهنگ عمومی صرف ایده پردازی صورت نگیرد بلکه باید شاهد اقدامات عملی در رشد و تعالی فرهنگ عمومی باشیم و نقشه مهندسی فرهنگی مورد تبیین قرار گیرد.

وی با اشاره به بزرگداشت شهید محراب آیت الله دستغیب ابراز کرد: از آنجا که تلاش ما در شورای فرهنگ عمومی اشاعه سبک زندگی اسلامی است، باید سیره و ابعاد شخصیتی شهید محراب آیت الله دستغیب در زمینه  سبک زندگی اسلامی بهره برداری گردد و از ابعاد شخصیتی این شهید برای الگوسازی در جامعه استفاده شود.

از تدوین مکتب اخلاقی شهید دستغیب تا لزوم تبیین نقشه مهندسی فرهنگی

لزوم بهره از ظرفیت مراسمات مذهبی برای تبیین گفتمان انقلاب 

حجت الاسلام حسن قانع رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: یکی از ظرفیت ها در حوزه فرهنگ سازی استفاده از بستر های مراسمات مذهبی و دینی برای تبیین گفتمان های دینی و انقلاب اسلامی است .

وی افزود: در ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) گفتمان "نقش مادری در پیوند های اجتماعی" اشاعه می یابد و به عنوان یک ارزش در انقلاب اسلامی مورد ترویج قرار می گیرد.

حجت الاسلام قانع اظهار داشت: در امور فرهنگی فعالیت ها باید در نهایت به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل گردد و حوزه علمیه و دانشگاه باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: در مهندسی فرهنگی جامعه باید تمامی گفتمان های خرد حاکم بر جامعه بازشناسی گردد تا با تحلیل آنها برای اشاعه فرهنگ اسلامی اقدامات مناسبی صورت گیرد.

از تدوین مکتب اخلاقی شهید دستغیب تا لزوم تبیین نقشه مهندسی فرهنگی

ضرورت تدوین مکتب اخلاقی شهید آیت الله دستغیب

دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر انعکاس اقدامات شورای فرهنگ عمومی گفت: نتایج اقدامات و مصوبات این شورا باید انعکاس داده شود و آثار فرهنگی آن تبیین شود.

وی با اشاره به بزرگداشت شهید دستغیب گفت: مکتب اخلاقی و انسان ساز شهید محراب آیت الله دستغیب که از اصول ناب اسلام سرچشمه می گیرد باید تدوین شده و به عنوان یک الگو در جامعه مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر ایمانیه به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) باید ابعاد شخصیتی این بانو به عنوان یک الگو برای دانش آموزان و دانشجویان دختر تبیین گردد.

ارسال نظرات