۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۴۷۶۳۹
قالیباف پس از رأی مخالف مجلس به کلیات بودجه ۱۴۰۳:

دولت ظرف ۷ روز اصلاحات مدنظر را انجام دهد/ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کسری قابل توجهی داشت

دولت ظرف ۷ روز اصلاحات مدنظر را انجام دهد/ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کسری قابل توجهی داشت
قالیباف با بیان اینکه دولت ظرف ۷ روز اصلاحات مدنظر در بودجه ۱۴۰۳ را انجام دهد، تصریح کرد: با توجه به اینکه رأی گیری به اتمام رسیده به صراحت اعلام می‌کنم این لایحه کسری قابل توجهی دارد و در این بودجه پیش بینی حقوق بازنشستگان صورت نگرفته است که آن هم به کسری اضافه می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از رأی مخالف مجلس به کلیات لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، گفت: براساس آئین نامه داخلی مجلس، دولت 7 روز فرصت دارد اصلاحات را انجام دهد و لایحه را به مجلس بازگرداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من از آقای منظور و دوستانمان در دولت خواهشی دارم؛ با توجه به اینکه وقت ما تنگ است، برخی دوستان که حرف از دو دوازدهم می زنند، این مسئله اصلا به مصلحت نیست.

وی تصریح کرد: ما باید بودجه 1403 به عنوان سال اول برنامه هفتم را محکم و دقیق به سرانجام برسانیم لذا خواهش من این است که با توجه به اینکه اولین سال با استناد به ماده 182 آئین نامه داخلی برای اصلاح ساختار بودجه کار را پیش می بریم که باید از عدم تراز و کسری عملیاتی جلوگیری کند.

رئیس قوه مقننه، ادامه داد: با توجه به اینکه رأی گیری به اتمام رسیده به صراحت اعلام می کنم این لایحه کسری قابل توجهی دارد و در این بودجه که همراه با کسری است، پیش بینی حقوق بازنشستگان صورت نگرفته که آن هم به کسری اضافه می شود اگر بخواهیم این موضوع را منوط به محل اخذ مالیات بکنیم نیز اشکال بدتری به وجود می آورد.

قالیباف افزود: لذا بودجه کار تعاملی دقیق مجلس و دولت است و ما حتما باید کمک کنیم که این مسئله به درستی اصلاح شود و وقت نیز گرفته نشود، در طول یک هفته، من و کمیسیون تلفیق در خدمت دولت خواهیم بود و کمک خواهیم کرد بودجه ای به مجلس بیاید که جهت گیری داشته و تورم زا نبوده و قول های برنامه هفتم را نیز محقق کند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات