۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۴۷۸۷۴
رئیس اداره حج و زیارت کاشان خبر داد؛

اعزام خارج از نوبت زئران کاشان و آران و بیدگل به حج عمره

اعزام خارج از نوبت زئران کاشان و آران و بیدگل به حج عمره
اصفهان – بهروزی فر گفت: هر زائری با هر اولویتی که باشد چنانچه طی دو روز آینده نسبت به ثبت نام خود اقدام کند خارج از اولویت طی روز‌های ۵ و ۶ دی به مکه اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا بهروزی فر پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: از شهرستان کاشان ۵۴۰ نفر زائر حج عمره که درسال‌های ۸۷ و ۹۰ در بانک‌های ملی و ملت ثبت نام کردند طی ۶ مرحله از ۵ دی ماه تا قبل از ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعزام‌ها طی روز‌های ۵ و ۶ و ۲۶ دی ماه و ۵ و ۱۱ بهمن ماه و همچنین اول اسفند ماه انجام می‌شود، افزود: هزینه هر زائر ۴۰ تا ۴۲ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون تومان از این مبلغ بابت ویزا و بلیط هواپیما است.

بهروزی فر با اشاره به اینکه حدود ۶ میلیون نفر در کشور در دو مرحله طی سال‌های ۸۷ و ۹۰ برای حج عمره ثبت نام کردند، یادآور شد: بانک ملت در سال ۸۷ حدود ۳ میلیون نفر و بانک‌های ملی و ملت در سال ۹۰ حدود ۳ میلیون نفر ثبت نام کردند.

وی کل ثبت نام کنندگان را بر اساس ۶۰۰ اولویت اعلام کرد و یادآور شد: ۳۰۰ اولویت برای ثبت نام شدگان سال ۸۷ و ۳۰۰ اولویت نیز برای ثبت نام شدگان سال ۹۰ در نظر گرفته شده است که برای هر اولویتی یک تعداد مشخصی از این ۶ میلیون نفر ثبت نام شده در نظر گرفته شده است.

بهروزی فر از اختصاص یک فرصت طلایی برای شهروندان کاشان و آران و بیدگل جهت اعزام خارج از نوبت به حج عمره خبر داد و افزود: زائرانی که سال ۸۷ و ۹۰ در بانک‌های ملی و ملت ثبت نام کردند با هر اولویتی که باشند چنانچه طی «دو روز آینده» نسبت به اعزام خود ثبت کنند، خارج از اولویت و با نخستین پرواز طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ دی ماه به مکه اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: هر کس فیش بانکی واریز سال‌های ۸۷ و ۹۰ را در اختیار دارد چنانچه طی دو روز آینده نسبت به ثبت نام خود اقدام کند خارج از اولویت در نخستین اعزام طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ دی ماه اعزام می‌شود.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان ادامه داد: اعزام‌های ۵ و ۶ دی یک فرصت طلایی برای اعزام خارج از اولویت است و اعزام‌های بعدی بر اساس اولویت بندی ثبت نام کنندگان سال‌های ۸۷ و ۹۰ خواهد بود.

بهروزی فر تأکید کرد: زائر انی که در تاریخ ۵ و ۶ دی اعزام می شوند مبلغ ۴۰ میلیون و دویست هزار تومان و مابقی اعزام‌ها ۴۱ تا ۴۲ میلیون تومان در مجموع باید پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره حج زیارت کاشان طی سه سال متوالی در جذب و اعزام زائر به عتبات عالیات رتبه برتر کشور را کسب کرده است، افزود: شهرستان کاشان به عنوان یک شهرستان در بین ۳۲ مرکز استان طی سه سال متوالی رتبه نخست اعزام زائر به عتبات عالیات را کسب کرد.

بهروزی فر با اشاره به اینکه شهرستان کاشان تنها شهرستانی است که ظرفیت بالایی برای اعزام زائر به عتبات عالیات دارد، اظهار داشت: از این ظرفیت باید نهایت بهره برداری را برای سفر‌های آسان و ارزان و با کیفیت به عتبات را داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات