۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۷۴۷۹۰۲
حجت‌الاسلام وحیدی منش در گفت‌وگو با رسا:

طوفان الاقصی نقشه خاورمیانه مورد نظر آمریکا و غرب را به هم ریخت

طوفان الاقصی نقشه خاورمیانه مورد نظر آمریکا و غرب را به هم ریخت
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) صهیونیست را در اسرائیل صدقه‌بگیر آمریکا و غرب عنوان کرد و گفت: فلسفه وجودی صهیونیست‌ها ایجاد ناامنی بین مسلمانان در غرب آسیا و بسترسازی برای غارت غربی‌ها است.

حجت الاسلام حمزه‌علی وحیدی‌منش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا عملیات طوفان الاقصی را از جهات مختلف ایدئولوژیک، دینی، جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی مؤثر بر تعاملات جهانی ارزیابی کرد و گفت: صهیونیست‌ها در ایدئولوژی خود به یهودیان وعده داده بودند یک دولت با ثبات و با امنیت در منطقه فلسطین خواهند داشت و می‌توانند در اسرائیل بزرگ نیل تا فرات اهداف صهیونیستی خود را دنبال کنند.

وی در ادامه فروپاشی ایدئولوژی اسرائیل ابراز داشت: این‌ها به دنبال جنگ آرماگدون بودند و این پیام را منتقل می‌کردند که آخرالزمان با پیروزی و حاکمیت یهودیان بر منطقه و جهان اتفاق خواهد افتاد و جنگ‌های پیروزمندانه مقدمه پیروزی نهایی است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درباره شکست‌های پی در پی صهیونیست‌ها در سده گذشته سخن گفت و افزود: آخرین این جنگ‌ها طوفان الاقصی است که به لحاظ ایدئولوژیک باعث فرو ریختن صهیونیسم شد؛ بنابراین صهیونیسم دیگر نمی‌تواند ادعای پیشین خود را تکرار کند؛ به این خاطر خیلی از صهیونیست‌ها و یهودیان ناامید، در حال برگشت از این منطقه هستند.

حجت‌الاسلام وحیدی منش درباره تأثیرات سیاسی طوفان الاقصی بر شرایط منطقه و جهان گفت: طوفان الاقصی نقشه خاورمیانه مورد نظر آمریکا و غرب را به هم ریخت؛ در نقشه جدید، خاورمیانه تحت حاکمیت و برتری اسرائیل بود که مسلمانان را به صورت خار و ذلیل در خدمت داشته باشد؛ طوفان الاقصی این را هم در عمل از بین برد و نشان داد که طبق گفته سید مقاومت، اسرائیل یک رژیم ناامن است و نمی‌شود به این خانه عنکبوت اعتماد کرد.

وی درباره تأثیر امنیتی طوفان الاقصی بیان کرد: این عملیات نشان داد که رژیم صهیونیستی در بحث امنیتی بسیار بسیار وضعیت و شکننده است و به این خاطر خاورمیانه جدید نمی‌تواند حول محور امنیت اسرائیل شکل بگیرد؛ این‌ها به دنبال ایجاد اتحاد بین اسرائیل و اعراب، علیه نظام اسلامی بودند اما الان جهان اسلام فهمید که مهمترین مدافع فلسطین، مسلمانان و حتی اعراب، ایران اسلامی است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مهمترین دستاورد طوفان الاقصی در عرصه سیاسی را نمایان کردن چهره واقعی و ذات خبیث، غاصب و ظالم رژیم صهیونیستی عنوان کرد و ابراز داشت: فلسفه وجودی صهیونیست‌ها ایجاد ناامنی بین مسلمانان در غرب آسیا و بسترسازی برای غارت غربی‌ها است.

حجت‌الاسلام وحیدی‌منش نتیجه گرفت: ادعای اینکه وجود اسرائیل در منطقه باعث برقراری صلح است درست نیست؛ طوفان الاقصی ماهیت کودک کشی و انسان کشی این رژیم را بیش از گذشته نشان داد و باعث شد که همه مردم دنیا ماهیت این رژیم را بیشتر و بهتر بشناسند؛ یهودیان تا قبل از این به بهانه ادعای دروغین هولوکاست و قتل عام شش میلیون یهودی مظلوم‌نمایی می‌کردند؛ حالا خودشان به همه دنیا ثابت کردند که صهیونیست‌ها ظالم‌ترین‌های دنیا هستند.

وی درباره تأثیرات اقتصادی طوفان الاقصی گفت: بیش از گذشته ثابت و آشکار شد که رژیم صهونیستی بخش عمده نیازهای خود را از آمریکا و غرب می‌گیرد و تحت حمایت آن‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد؛ یعنی اقتصاد آن به شدت وابسته به غرب و دیگر کشورها است و به لحاظ اقتصادی و امنیتی وضعیتی صدقه بگیر دارد؛ کشوری که ناامن باشد به لحاظ اقتصادی هم آینده خوبی نخواهد داشت.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: سرمایه‌گذاران در جایی که امنیت نباشد سرمایه‌گذاری نخواهند کرد که از مشکلات آتی صهیونیست‌ها هست؛ از جمله این کشورها چین و هند هستند که با این عملیات برنامه‌های طولانی مدتی با اسرائیل نخواهند بست؛ بنابراین عملیات طوفان الاقصی آثار و پیامدهای بسیاری داشت که بعضی ظاهر شده و بقیه در سال‌های آتی روشن خواهد شد.

حجت‌الاسلام وحیدی‌منش درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان اظهار داشت: امامین انقلاب از نخستین روزها فرموده‌اند راه عادلانه و مصلحت منطقه فلسطین برگزاری رفراندوم و آرای عمومی است؛ حال آیا منظور مردم اشغالگر غاصب و کسی است که از کشورهای دیگر خانه فلسطینیان را اشغال کرده است؛ صهیونیست‌ها باید کنار بروند و دست از اشغالگری بردارند و اگر این کار را نکند باید با زور با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: فلسطینیان اصیل ممکن است یهودی، مسیحی و مسلمان باشند اما این رفراندوم که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد، چیز جدیدی نیست؛ این سخنان بارها و بارها تکرار شده است و نطر مقام معظم رهبری همین است؛ بنابراین وجود آرای صهیونیست‌های اشغالگر مد نظر نیست چون بدیهی است که این‌ها اشغالگر هستند و باید این سرزمین را ترک کنند.

ارسال نظرات