۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۷۴۷۹۱۸

تجمع بزرگ هیئات فاطمی کاشان برگزار شد

تجمع بزرگ هیئات فاطمی کاشان برگزار شد
اصفهان – همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام الله علیها، هیئات فاطمی شهرستان کاشان در میدان کمال الملک این شهرستان به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، تجمع هیئات فاطمی شهرستان کاشان امروز با حضور مردم عزادار دارالمومنین کاشان در میدان بزرگ کمال الملک این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از مادحین و ذاکرین اهل بیت (ع) به روضه‌خوانی و ذکر مصیبت دختر مکرم پیامبراسلام صلی الله علیه و آله و سلم پراختند و اشک ماتم ریختند.

امروز عزاداران فاطمی از گوشه و کنار دارالمومنین کاشان در قالب هیأت‌های عزاداری و دسته‌های سینه زنی وارد میدان کمال الملمک کاشان شدند و به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

در این مراسم معنوی علاوه بر هیأت‌های عزاداری، مردم ولایت مدار کاشان نیز حضور داشتند و با سینه زنی و نوحه خوانی در رثای مظلومیت مادر امامت و همسر ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند.

عزاداران فاطمی کاشان که در این مراسم پیراهن مشکی به تن داشتند و سربند‌های منقش به نام «یا فاطمه زهرا» به پیشانی بسته بودند در قالب هیئات مذهبی کاشان عزاداری کردند.

در حاشیه این مراسم در جریان برگزاری این مراسم موکب‌ها از عزادران فاطمی با چایی و غذا‌های نذری پذیرایی کردند.

همچنین برای برگزاری هره با شکوه‌تر مراسم عزاداری فاطمه زهرا (س) در کاشان محدودیت‌های ترافیکی از خیابان‌های منتهی به میدان کمال الملک کاشان از سوی پلیس زاهنمایی و رانندگی شهرستان اعمال شده بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات