۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۷۴۸۰۶۴
در دانشکده دین و رسانه؛

کتاب «درسنامه حقوق ارتباطات» رونمایی شد

کتاب «درسنامه حقوق ارتباطات» رونمایی شد
کتاب «درسنامه حقوق ارتباطات» نوشته کمال اکبری در دانشکده صداوسیما در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «درسنامه حقوق ارتباطات» نوشته کمال اکبری، روز گذشته در دانشکده دین و رسانه با حضور حجت الاسلام نواب سرپرست دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب رونمایی شد.

کمال اکبری، رئیس دانشکده دین و رسانه پژوهش را یکی از سخت ترین فعالیت‌های علمی دانست و ادامه داد: دیده‌نشدن کارها یکی از مشکلات پژوهش است؛ در زمانی یک پژوهش را بر عهده داشتم که پس از انجام کار محاسبه کردم و متوجه شدم ساعتی 10هزار تومان به پژوهشگر اختصاص می یابد. حجم کار پژوهشی بالا است و باید گفت پژوهشگران عاشق ترین افراد در بین فعالان علمی هستند.

وی با بیان اینکه افزودن به علم جامعه بسیار مهم است، بیان داشت: اگر امروز تراث بزرگ شیعه مانند بحارالانوار و الغدیر را در دست نداشتیم، داشته ای علمی نداشتیم و فقیر بودیم. بزرگانی مانند علامه مجلسی و علامه امینی توقعات ما را نیز نداشتند و عشق به علم آموزی و پژوهش را در مسیر تعالی مکتب در خود داشتند. همین است که خداوند از علم، عالم و قلم به نیکی یاد می کند.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا نواب سرپرست دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به رشته حقوق رسانه، اظهار داشت: مسأله ما با رسانه ها تازه شروع شده است؛ اگر در گذشته حساب می کردند که هر فرد چند ساعت با رسانه در ارتباط است امروز باید خطاب به آقای مک گفت لوهان گفت که دیگر رسانه امتداد انسان نیست بلکه خود انسان است؛ انسان امروز با موبایل خود بیدار می شود و با موبایل خود می خوابد. مباحث حقوق رسانه و اخلاق رسانه توسط دکتر اکبری پیگیری شده و باید گفت امروز دوران جدیدی از این امور شروع شده است.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه ادیان و مذاهب برای تدوین رشته دکتری حقوق رسانه تصریح کرد: نیاز اساسی به مباحث حقوقی رسانه احساس می شود و این رشته به طور فراوان جای کار دارد؛ امیدوارم رونمایی این کتاب باب بیشتری برای همکاری دانشگاه صداوسیما با دانشگاه ادیان و مذاهب باز کند.

گفتنی است کتاب درسنامه حقوق ارتباطات به قلم دکتر کمال اکبری دانشیار دانشگاه صداوسیما نوشته و توسط دانشگاه ادیان و مذاهب قم تدوین و تنظیم شده است.

این کتاب در انتشارات دانشکده دین و رسانه در 500 شمارگان به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات