۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۸۱۲۹
دبیر ستاد امربه معروف نهی از منکر لرستان:

مسئولان زمینه گسترش معروفات را فراهم کنند

مسئولان زمینه گسترش معروفات را فراهم کنند
حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: مسئولان باید زمینه گسترش معروفات را فراهم سازند و وسایل رواج منکرات را از دسترس مردم دور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز در جلسه معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نورآباد با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر حوزه های مختلفی دارد، گفت: یکی از این حوزه ها مسئولیت مردم نسبت به همدیگر و دعوت به خیر است.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: حوزه دیگر وظیفه مردم در برابر مسئولین است و مردم باید کار خوب را از مسئولین بخواهند و برای مبارزه با منکرات وحدت مردم و مسئولین لازم است.

وی تاکید کرد: امربه معروف و نهی از منکر باید در جامعه به یک باور عمومی و گفتمان تبدیل شود و همه برابر این فریضتین واجب رسالت خطیری بر دوش دارند.

حجت الاسلام مهدوی نیا با بیان اینکه عامل و ضامن عدالت اجتماعی که راه رسیدن به سعادت و کمال است، همین نظارت عمومی می باشد، بیان کرد: امربه معروف و نهی از منکر تکلیف این نظارت عمومی را مشخص کرده است.

وی در ادامه عنوان داشت: مردم و مسئولین با استفاده از وحدت در حوزه پیشگیری از آسیب ها و منکرات اقداماتی انجام دهند و با اقدامات ایجابی از منکرات پیشگیری شود و در کنار آن کار سلبی نیز باشد.

حجت الاسلام مهدوی نیا ادامه داد: برای مبارزه با منکرات مسئولین و مردم نیز باید با وحدت همکاری لازم را داشته باشند و برای انجام وظیفه در این راستا نیازمند داشتن ستاد قوی هستیم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان به حوزه وظیفه مسئولین نسبت به مردم در زمینه امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که وظیفه مسئولین سنگین تر است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید زمینه ساز گسترش معروف در جامعه باشند و وسایل منکرات را از دسترس مردم دور کنند، خاطرنشان کرد: تامین آبرو و امنیت آمرین به معروف و ناهی از منکر در جامعه و بین دستگاه های اجرایی از دیگر وظایف مهم مسئولان است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات