۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۴۷۱۱۰
امام جمعه شهرستان معمولان:

امر به معروف و نهی از منکر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

امر به معروف و نهی از منکر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود
حجت الاسلام آروانی گفت: امربه معروف و نهی از منکرمصادیق مختلفی دارد و باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام ابوالحسن آروانی، ظهر امروز در مراسم معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان معمولان با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یک تکلیف شرعی است، گفت: همه باید تلاش کنیم به این فریضتین عمل شود.

امام جمعه معمولان افزود: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای عدالت و عدل و احکام الهی در جامعه است و سبب اصلاح و رشد جامعه می شود.

وی بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، اشرار و بدی ها در جامعه حاکم می یابد و رحمت و برکت الهی دور می شود. حجت الاسلام آروانی با بیان اینکه ترک این واجب الهی سبب می شود که جای معروف و منکر عوض شود، گفت: امربه معروف و نهی از منکر باید عمومی و همگانی شود.

حجت الاسلام آروانی با تاکید بر اینکه در همه محیط ها و در رابطه با همه منکرات باید تذکر لسانی انجام شود، عنوان کرد: نظارت همگانی بالاتر از نظارت هر نهادی است و می تواند اثرگذار باشد.

امام جمعه معمولان خاطرنشان کرد: امربه معروف و نهی از منکرمصادیق مختلفی دارد و نباید محدود به مساله بی حجابی شود.

وی بیان کرد: ابتدا باید از محیط ادارات معروف ها به جای آورده شود و منکرات کنار گذاشته شود، چراکه رفتار و کردار ما به عنوان مسئول فقط مربوط به خودمان نیست بلکه به کل جامعه ربط دارد.

حجت الاسلام آروانی در پایان تاکید کرد: همانطور که شورای امربه معروف در سطح شهرستان فعال است، لازم است که این شورا در ادارات نیز تشکیل شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات