۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۴۸۱۳۴
امام جمعه شهرستان نورآباد:

حضرت فاطمه بزرگترین پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر است

حضرت فاطمه بزرگترین پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر است
حجت الاسلام خانی با بیان اینکه حضرت فاطمه بزرگترین پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: با الگوگیری از ایشان در جهت گسترش معروفات و کاهش منکرات گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدیوسف خانی، ظهر امروز، در جلسه معارفه دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نورآباد، از حضرت فاطمه(س) به عنوان بزرگترین پرچمدار امربه معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: سرمایه اصلی دفاع از معروف و مقابله با منکر است.

امام جمعه شهرستان نورآباد افزود: ولایت خدا به عنوان اولین معروف و ولی خدا اولین آمربه معروف باید شناخته شود و در نقطه مقابل اولین و بزرگترین منکر ولایت طاغوت است.

وی در ادامه عنوان کرد: فعالیت در حوزه امربه معروف و نهی از منکر باید سازماندهی شده و ساختارمند باشد و باید نسبت به معروف موضوع شناسی کنیم و در این حوزه در مدارس و دانشگاه ها، مساجد و سطح بازار باید کار شود.

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه ستاد امربه معروف و نهی از منکر باید در جمع بسیج، هیئت های مذهبی، اتحادیه ها و ادارات تشکیل شود و پرچم امر به معروف در جلوی چشم مردم دیده شود، گفت: احیای این فریضه الهی بر عهده همه ماست.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی و تغییر مفاهیم ارزشی و دینی است و امر به معروف و نهی از منکر جلوی این دسیسه های دشمن را می گیرد.

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه در حوزه امربه معروف و نهی از منکر کم کاری کردیم، اظهارکرد: فریضه امربه معروف و نهی از منکر فریضه ای فراموش شده است و باید در این حوزه کار بیشتری انجام شود و نگاه ساختارمندانه به این فریضه واجب شود.

وی گفت: برای اداره جامعه و مدیریت هنجارها سیستم امربه معروف و نهی از منکر لازم است و باید به این فریضه واجب به عنوان یک ساختار نگاه شود و همه آحاد جامعه باید در مقابل فریضتین واجب امربه معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام خانی در ادامه تاکید کرد: نظام سکولاری برگرفته از کم کاری فرهنگی ما است و فعالیت های ما باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید در ساختار نظارت سهم مردم مشخص باشد و مردم را با سیاست های نظام همراه کرد که اگر حضور مردم نباشد کارها پیش نمی رود، اظهارکرد: اگر ساختار امربه معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود در سایه این فریضه واجب استعدادها بیشتر شناخته می شوند و خوبی ها بهتر دیده می شوند.

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه هدف ما جامعه پردازی برای رسیدن به تمدن اسلامی است، گفت: در این راستا امربه معروف و نهی از منکر تجلی می نماید.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات