۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۴۸۶۰۴
آیت الله  اعرافی:

دهه بصیرت سند افتخار بیداری و هوشیاری ملت ایران است

دهه بصیرت سند افتخار بیداری و هوشیاری ملت ایران است
امام جمعه قم ۹ دی را صحنه هوشیاری و بصیرت مردان و زنانی دانست که در برابر قانون شکنانی که تن به قانون ندادند به نمایش گذاشت و با پایداری خود روز بصیرت را پدید آوردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: تقوا سپر انسان مومن در برابر امواج شیطانی و اهریمنی است.

وی افزود: اگر ما به عالم قدس وصل شدیم و اتصالمان با خدا برقرار شد، چتر و رحمت ویژه خدا شامل حالمان خواهد شد، وقتی جمعه ها در کنار هم جمع می شویم تمرین تقوا و نزدیک شدن به خدا را تمرین می کنیم.

امام جمعه قم هرعمل خالص را عبادت برای خدا برشمرد و ابراز داشت: همه واجبات و مستحبات و حتی امور مباح و ترک محرمات را می توان با نگاه الهی و انگیزه الهی به عبادت تبدیل کرد و خداوند دایره بندگی و عبادت را مضیق و تنگ نکرده است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور میلاد حضرت زهرا (س) و سالروز ولادت امام خمینی (ره) را تبریک اظهار داشت: به زیبایی و درستی میلاد بانوی فضیلت ها و زن یگانه همه عالم هستی در گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان روز زن معرفی شده است ، یعنی زن مسلمان و زن پیشرو همانند فاطمه زهرا می باشد که با همه ابعاد معنوی و عملمی از جایگاه والایی بهرمند بوده است.

وی با بیان اینکه مدعی هستیم تمدن غربی در موارد زیادی راه غلطی را پیموده است، تصریح کرد: از جمله راه های غلط غرب در مورد زن و خانواده بوده است، راهی که آنها پموده اند پایین آوردن مرتبه و مرتبت زن و خانواده است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه  اسلام هم مصالح مادی و معنوی را می بیند، خاطرنشان کرد: به فضل الهی در انقلاب اسلامی دختران و بانوان بزرگی تربیت شده اند که گاهی مردان باید به آنها غبطه بخورند، مادران و خواهرانی که در عرصه های بزرگ جهاد کردند و آثار بزرگی را به جای گذاشتند، مبادا که موج سهمگین غربی حجاب را از ما بگیرد و دختران ما را به بلای بی عفتی مبتلا گرداند، این زنگ خطر بزرگی است که گفتمان انقلابی را تهدید می کند.

آیت الله اعرافی  با اشاره به دهه بصیرت یادآور شد: مردم قم آغازگر راهی نو و بنیانگذار روز جدیدی بودند، 19 دی سند افتخار است، 9 دی هم هوشیاری ملت در برابر قانون شکنانی که تن به قانون ندادند را نشان داد و صحنه خیابان و جامعه ما لبریز از زنان و مردان هوشمندی شد که با پایداری خود روز بصیرت را پدید آوردند.

وی افزود: در پیش رو 22 بهمن و هم دو انتخابات بزرگ را داریم که باید با بصیرت حضور داشته باشیم و پیروزی جدیدی را برای ملت و کشور پدید آوریم و برگ زرین دیگری به کارنامه انقلاب اضافه نماییم.

امام جمعه قم با اشاره به حوادث فلسطین ابراز کرد: محور مقاومت و مردم شجاع فلسطین، یمن و تمام نیروهای حزب الله پیروز های این میدان بودند و گروهایی همچون شورای امنیت، تشکیلات خودگردان فلسطین، برخی کشورهای منطقه جزء مردودهای این صحنه شدند و در راس این مردودها آمریکای خبیث بود که از اسرائیل و انسان کشی های آنها حمایت کرد، مرگ بر شما، اما گروه سوم هم مردّدها بودند، انتظار بالاتری از مصر، ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به 9 دی اظهار داشت: حضور فردای جوانان و مردم رشید ما اظهار همبستگی با مردم فلسطین و فریادی از سر بصیرت و پیروی از رهبر و ولی فقیه جامعه است.

ارسال نظرات