۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۴۸۹۳۹
رییس دانشگاه اصفهان خبر داد؛

برگزاری همایش بین المللی نقش ایرانیان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات

برگزاری همایش بین المللی نقش ایرانیان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات
اصفهان _ هرسیج گفت: حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود و ایشان به مسأله تسهیل سفر زائران در اماکن زیارتی و عتبات عالیات توجه ویژه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی نقش ایرانیان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات در ادوار گذشته، با بیان اینکه باید قدردان شهدا بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم که امنیت را برای ما به ارمغان آورده‌اند، گفت: حضور و جانفشانی شهدا باعث شده که امروز بتوانیم به زیارت عتبات عالیات برویم و در امر بازسازی این اماکن مقدسه نقش داشته باشیم، حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود و ایشان به مسأله تسهیل سفر زائران در اماکن زیارتی و عتبات عالیات توجه ویژه داشتند.

وی ادامه داد: امروز افتتاحیه همایش بین‌المللی نقش ایرانیان در بازسازی عتبات عالیات در ادوار گذشته را شاهد خواهیم بود، تنها ایرانیان در این زمینه نقش نداشته‌اند اگرچه از مهمترین نقش آفرینان در این عرصه هستند. دانشگاه اصفهان را یک دانشگاه تمدن‌ساز می‌دانیم و معتقد هستیم که مسأله بازسازی عتبات عالیات ارتباط نزدیکی با احیای تمدن اسلامی دارد.

هرسیج راهپیمایی اربعین را قدرت نرم نظام مقدس اسلامی برشمرد و اظهار کرد: به واسطه افرادی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توانسته‌ایم فرهنگ تمدنی خود را در کشورهای منطقه توسعه بدهیم. شهادت فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت در میدان نبرد نشان دهنده این است که فرماندهان ما مانند فرماندهان بزدل ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی و تروریست‌های سنتکام نیستند که در هنگام خطر پا به فرار می‌گذارند.

رییس دانشگاه اصفهان از تشکیل کمیته‌های مختلف از جمله بین‌الملل در همایش بین‌المللی نقش ایرانیان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات خبرداد و خاطرنشان کرد: همایش اصلی در زمستان سال آینده خواهد بود و تا آن زمان ۴ پیش همایش در این زمینه برگزار خواهد شد و خوراک همایش اصلی از این طریق فراهم می‌شود، در زمینه همکاری با دانشگاه‌های کشور مبنا با شهرهایی است که اماکن زیارتی ائمه اطهار(ع) در آنها وجود دارد و در زمینه کشورهای مختلف خارجی و البته دیگر شهرها نیز در این زمینه امکان همکاری خواهند و اکنون نیز برخی اعلام آمادگی کرده‌اند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات