۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۷۴۹۲۶۰
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

اگر رژیم صهیونیستی نابود شود، امنیت منطقه برقرار خواهد شد

اگر رژیم صهیونیستی نابود شود، امنیت منطقه برقرار خواهد شد
اصفهان – استاد حوزه علمیه گفت: در تمام فتنه‌های سال‌های گذشته، اسرائیل نقش اصلی را داشته است، از این رو اگر اسرائیل نابود شود امنیت منطقه برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی یکشنبه شب در مراسم دهه بصیرت و ایام شهادت علی ابن باقر(ع) همراه با گرامی داشت یاد شهیدان گلزار شهدای کرمان که در مسجد جامع کاشان گفت: امامزاده علی ابن باقر (ع) هم بلافصل است و هم بسیار با تقوا و عالم بود و تنها با تقوا نبود بلکه عالم نیز بود.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری محدث و عالم بود، اما با چهار واسطه با امام مجتبی (ع) فاصله داشت در حالیکه علی ابن باقر فرزند بلافصل امام است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وجود چهار حرم در ایران، ادامه داد: حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم احمد ابن موسی شاه چراغ در شیراز و حرم علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان است که این امامزاده فرزند بلافصل و بسیار با عظمت و به لحاظ سند تاریخی هیچ خدشه‌ای در آن نیست.

وی افزود: علی ابن باقر (ع) عالم و مبلّغی است که از سوی امام باقر (ع) برای مردم مومن و متدیین کاشان به این منطقه آمده است، چرا که در آن زمان دو منطقه شیعه نشین قم و کاشان و بیهق سبزوار در ایران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: علی ابن باقر (ع) عالم و فرزند امام و وکیل امام باقر (ع) در منطقه کاشان بوده است و تنها امامزاده‌ای است که به شهادت رسیده و شهادت ایشان مانند جد بزرگوارش سر از بدن اش جدا شده است.

وی به لزوم معرفی محل قتلگاه علی ابن باقر (ع) تأکید کرد و ادامه داد: زوار علی ابن باقر(ع) از اقصی نقاط کشور تنها با آستان حضرت آشنا هستند و از محل قتلگاه ایشان اطلاع ندارند.

استاد حوزه علمیه در ادامه به شخصیت سرداردل‌ها و تبدیل ایشان به یک مکتب اشاره کرد و به تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد و افزود: حاج قاسم بعد از شهادت اش تکثیرشد و تبدیل به یک مکتب شد.

به گفته وی تا زمانی که قاسم سلیمانی بود یک نفر بود و این یک نفر به اندازه یک لشکر بود، اما وقتی حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید تکثیر شد و تبدیل به یک مکتب شد و مکتب حاج قاسم امروز باید بیشتر معرفی و تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال به دنبال شهادت بود، از این رو بعد از دفاع مقدس نه خانه نشین و نه پشت میز نشین شد و برای مقابله با اشرار به سیستان و بلوچستان رفت و سبب امنیت در جنوب شرق کشور شد.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی با وجود اینکه بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفته بود، اما خداوند او را برای ماموریت دیگر و مهم تری همچون ماموریت آخرالزمانی حفظ کرد و زمانی که فرمانده سپاه قدس شد، ماموریت آخر الزمانی او نیز آغاز شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که حاج قاسم احیا کننده جبهه مقاومت بود، اظهار داشت: بزرگترین کار شهید حاج قاسم سلیمانی احیای جبهه مقاومت بود.

وی گفت: مهمترین کار آخرالزمانی حاج قاسم سلیمانی در راستای ماموریتی است که ایرانی‌ها دارند به لبنان رفت و با حمایت حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با اسرائیل شخصا با سید حسن نصرالله و سردار بزرگ عماد مغنیه در اتاق جنگ توانستند با کمک یکهزار و ۵۰۰ نفر از سربازان حزب الله در مقابل تنها ۴۰ هزار نفر نیروی پیاده اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی برسند و چنان درسی به سومین ارتش جهان بدهند که با خفت و ذلت عقب نشینی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه یکی از دلائل عدم ظهور را نا امنی دانست و از اسرائیل به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین عامل تهدید و ناامنی در منطقه غرب آسیا نام برد و افزود: دکترین اسرائیل طی ۷۵ سال گذشته با هدف نیل تا فرات با حربه «آشوب و فتنه در بیرون از خانه و امتیاز گیری در درون خانه» سبب نا امنی منطقه شده و خاور میانه همیشه شاهد آشوب و جنگ و تروربوده است.

استاد حوزه علمیه گفت: در تمام فتنه‌های سال‌های گذشته و ترور‌های دانشمندان هسته‌ای و سرداران نظامی ایران، اسرائیل نقش اصلی را داشته است، از این رو اگر اسرائیل نابود شود امنیت منطقه برقرار خواهد شد.

لازم به ذکر است، مراسم دهه بصیرت همراه با گرامی داشت یا شهیدان گلزار شهدای کرمان از طرف نماینده ولی فقیه در کاشان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با حضور خادمان علی ابن باقر(ع) و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات