۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۴۹۳۲۷
مشارکت رقابت؛ پشتوانه ایران قوی (۱)؛

آیت‌الله غروی: تبیین خدمات نظام سبب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهد شد

آیت‌الله غروی: تبیین خدمات نظام سبب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهد شد
عضو جامعه مدرسین، امید بخشی به جامعه و تبیین کارآمدی نظام اسلامی در چهل و چند سال گذشته را وظیفه مسئولان و مؤثر در مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد و گفت: باید خدمات دولت‌های گذشته و راهگشایی‌های دولت سیزدهم مشخص شود و مردم به حالت یأس و ناامیدی وارد نشوند.

آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به تبلیغات برخی از دشمنان یا نا آگاهان درباره فرآیند تأیید صلاحیت‌ها گفت: گاهی اینطور القا می‌شود که فضا مقداری برای ورود به عرصه انتخابات و کاندیداتوری بسته است؛ این وظیفه مسئولان است که در گفتار و رفتار خود این نکته را روشن سازند که تمام اقدامات شورای نگهبان بر اساس چارچوب‌های قانونی است؛ این نکته باید در بطن جامعه شفاف و روشن شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فشارهای اقتصادی وارده بر مردم در سال‌های اخیر، فشارهای روحی و روانی شبکه‌های مختلف خارجی و فضای مجازی را در این راستا مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فشار تورم بر قشر آسیب پذیر و متوسط، بسیار سنگین است و مردم با صبر، بردباری و بویژه هوشیاری دربرابر دشمنان، مشکلات را تحمل کرده‌اند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: هر کدام از دولت‌های گذشته در طول چهل سال جمهوری اسلامی حرکت‌های خوبی برای رفاه مادی و معنوی مردم انجام داده‌اند؛ اینک هم دولت سیزدهم ریل‌گذاری‌ها و حرکت‌های ریشه‌ای خوبی انجام داده است؛ این دولت توانسته است تا اندازه‌ای تورم را کنترل کند اما هنوز چیزی در زندگی عمومی مردم محسوس نیست.

وی انتقال فعالیت‌های مثبت دولت‌های پیشین و کنونی را نوعی جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: اینکه چه کارهایی انجام و چه زمینه‌هایی فراهم شده است باعث امیدواری مردم خواهد شد؛ این خیلی مهم است که مردم را به دولت‌های پیشین بد بین نکنیم و در مقابل رسانه‌های غربی ایستاده و ثابت کنیم که همه دولت‌های نظام اسلامی فعالیت‌های مثبتی داشته‌اند که در نتیجه نظام اسلامی کارآمد است.

آیت‌الله غروی در اشاره‌ای به نقش رسانه‌ها در انجام جهاد تبیین واقعیت‌های نظام اسلامی اظهار داشت: رسانه‌ها و مطبوعات بویژه رادیو و تلویزیون نقش مؤثری خواهند داشت؛ البته این کار نباید با دید جناحی و تنها برای یک مقطع خاص انجام شود؛ بدون نگاه جناحی باید مردم بدانند که نظام در این چهل سال کارآمدی زیادی داشته است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه القای ناکارآمدی نظام اسلامی از وظایف دشمنان جمهوری اسلامی است ابراز داشت: باید کاری کنیم تا مرد به فعالیت‌ها و زحمات دولتمردان و نمایندگان مجلس دل بدهند؛ دولت در فرصت باقی مانده باید کارهایی که در دولت‌های پیشین و در این دولت انجام شده است را به اطلاع مردم برساند و وضعیت را با پیش از پیروزی انقلاب مقایسه کند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید جلوی ذهنیت‌های نادرست درباره نظام اسلامی را گرفت تا مردم حضور بیشتر و گسترده‌تری در انتخابات داشته باشند؛ باید مردم را از حالت یأس و ناامیدی دور کرد؛ از سویی نباید تلقی شود که اظهارات مسئولان تنها برای تحکیم جایگاه خود و گرفتن رأی در دوره‌های بعدی انتخاباتی است.

وی مشارکت بالای مردم را عاملی برای تأیید حرکت‌های آتی نمایندگان عنوان کرد و گفت: رأی مردم پشتوانه ملی است؛ شرکت در انتخابات ثابت می‌کند نظام ما دارای پشتوانه بیشتر و گسترده‌تری از مردم است؛ از سویی افرادی انتخاب می‌شوند که کارآمدتر، مفیدتر و مؤثرتر هستند و افراد بیشتری این نماینده را تأیید کرده‌اند.

ارسال نظرات