۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۴۹۴۶۶
گزارشی از همایش ائمه جماعات استان قم؛

از تجلیل از خدمات مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تا لزوم تقویت ارتباط ائمه جماعات با نسل جدید

از تجلیل از خدمات مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی تا لزوم تقویت ارتباط ائمه جماعات با نسل جدید
پنجاهمین همایش ائمه جماعات استان قم با حضور ائمه جماعات استان در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پنجاهمین همایش ائمه جماعات استان قم صبح امروز با حضور ائمه جماعات استان در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این همایش که از مقام حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی تجلیل شد، آیت الله عباس کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت و حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم گزارشی از فعالیت های مبلغان و وضعیت تبلیغی مساجد استان قم ارائه کرد.

 آیت الله کعبی شهر مقدس قم را شهر اجتهاد و قیام و شهر دین دانست و با اشاره به ایام سالگرد درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، تلاش های آیت الله آشتیانی در جامعه مدرسین در زمینه مسائل دینی و توجه ویژه وی به مسجد و فعالیت های تبلیغی را تلاش های موثر و با اهمیت عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه درتبلیغ دین و ترویج معارف اسلامی افزود: شناخت مسائل اسلامی و معارف اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در مرحله اول و تبیین آموزه های اسلامی در میان مردم در مرحله دوم است که اقامه حکم الله و دیده بانی دین از جمله رسالت های روحانیت در جامعه اسلامی است.

م/

آیت الله کعبی بیان داشت: روحانیت باید نسبت به میدان تقابلی تمدن اسلامی با تمدن غربی و غیر اسلامی، علم و آگاهی داشته باشد و ویژگی ها و بایسته های تمدنی خود را شناخته و در این راستا گام های لازم و ضروری متناسب با نقش خود، گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های انقلاب اسلامی در دهه های گذشته و لزوم تبیین پیشرفت های انقلاب به آحاد جامعه افزود: انقلاب اسلامی در طول دهه های گذشته پیشرفت های بسیاری در عرصه های گوناگون علمی، نظامی و عرصه های گوناگون داشته است که در بسیاری از مواد پیشرفت های شگرفی است که لازم است این پیشرفت ها در جامعه تبیین شود.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تمام پیشرفت های کشور بدون مشارکت و همراهی مردم هیچ ارزش و منافعی برای کشور نخواهد داشت و این نشانگر اهمیت نقش آفرینی مردم در جامعه اسلامی و ایفای نقش موثر آنان در عرصه های مختلف است.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی ایران با تاسیس شبکه های ماهواره ای گسترده و تکنولوژی های مختلف رسانه ای، نامیدی و بی ایمانی مردم را در پیش روی تهاجمات خود قرار داده اند تا مردم را از مکتب اهلبیت علیهم السلام جدا کرده و آنان را نسبت به روحانیت و نظام اسلامی بدبین و ناامید کنند.

آیت الله کعبی با اشاره به نقش مساجد در گسترش و رونق اقتصادی کشور بیان داشت: می توان با مردمی کردن اقتصاد و گسترش فرهنگ کار و فعالیت های اقتصادی در راستای مردمی کردن اقتصاد و رونق اقتصادی کشور گام های موثری در این راستا برداشت.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ارتقای شاخصه های کارآمدی اقتصادی نظام و دولت سیزدهم می تواند در ناامید سازی مردم از سوی دشمنان موثر باشد بیان داشت: روحانیت در این راستا می تواند بسیار موثر واقع شود و لازم است در این راستا گام های لازم برداشته شود و چون مسجد، سنگر ایمان و اعتقاد مردم است، باید این مسائل با محوریت امام جماعت و امام محله مورد توجه قرار گیرد.

گزارشی از همایش ائمه جماعات استان قم

در پایان این مراسم حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم در این همایش گزارشی از فعالیت ها و وضعیت مساجد استان قم ارائه کرد.

وی در این مراسم بر لزوم تقویت ارتباط گیری ائمه جماعات با نوجوانان و جوانان و تقویت محتواهای تبلیغی و تبیینی در مساجد تاکید کرد.

ارسال نظرات