۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۵۰۱۰۰
وال استریت ژورنال:

اسرائیل به هدف نابودی حماس دست پیدا نکرد

اسرائیل به هدف نابودی حماس دست پیدا نکرد
مقام‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که علی‌رغم عملیات گسترده در غزه، به هدف نابودی حماس دست نیافته‌اند.

طبق برآوردهای مقام‌های آمریکایی تأیید یک گزارش محرمانه است، نه تنها هدف نابودی حماس محقق نشده است بلکه حماس هنوز به اندازه کافی مهمات در اختیار دارد که برای ماهها به حمله به نیروهای رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی اختصاصی نوشت که نیروهای اسرائیلی طبق برآوردهای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ۲۰ تا ۳۰ درصد از اعضای حماس را نابود کرده‌اند که چنین رقمی، هدف اسرائیل برای نابودی این گروه را محقق نکرده و نمایانگر مقاومت حماس در مقابل حملات چندین ماهه رژیم صهیونیستی است که نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده است.

 

بر اساس این گزارش، مقام‌های اسرائیلی اعتراف کرده‌اند که علی‌رغم عملیات‌های گسترده هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی در غزه، هدف تل‌آویو برای نابودی حماس محقق نشده است.

تحلیلگران نظامی می‌گویند که اعضای حماس، خود را با تاکتیک‌های رژیم صهیونیستی مطابقت داده‌اند و در گروههای کوچک‌تر فعالیتی می‌کنند و بین کمین‌های ارتش رژیم صهیونیستی مخفی می‌شوند.

 

بر اساس این گزارش، علی‌رغم آن‌که رژیم صهیونیستی تحت فشارهای ایالات متحده، هزاران نیروی خود را از غزه خارج کرد، اما مقام‌های نظامی می‌گویند که جنگ غزه احتمالاً ماههای بیشتری ادامه خواهد داشت.

وال استریت ژورنال سپس نوشت که ادامه بقای حماس این سؤال را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده که آیامی‌تواندبه اهداف جنگی خود یعنی نابودی حماس دست یابد یا خیر.

ایالات متحده برآورد کرده است که حماس قبل از جدیدترین دور جنایت صهیونیست‌ها در غزه بین ۲۵ تا ۳۰ هزار مبارز و علاوه بر آن هزاران پلیس و نیروهای دیگری را نیز داشته است.

بر اساس این گزارش، برآوردهای آمریکا که بر اساس یک گزارش محرمانه اوایل ماه جاری میلادی است، از طریق ارتباطات رهگیری شده، تحلیل‌ها از آوارهایی که در غزه برجای مانده، اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق پهپادها از قلمرو غزه و اطلاعات اسرائیلی‌ها به دست آمده است.

از طرف دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی در برآوردهای خود مدعی شده است که از زمان آغاز جنگ با حماس، حدود ۹ هزار تن از اعضای حماس را به شهادت رانده است که بیش از یکهزار نفر از آن‌ها در جریان حمله هفتم اکتبر کشته شدند که این تعداد حدود ۳۰ درصد از کل نیروهای حماس را تشکیل می‌دهند.

 

وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت، نشانه دیگری از میزان مقاومت و تاب‌آوری حماس در شمال غزه مشهود است که علی‌رغم آن‌که بخش بزرگی از این شهر ویران شده است، اما  مقام‌های صهیونیست و برخی از فلسطینیان تأیید کرده‌اند که حماس همچنان گروهی از نیروهای پلیس و نیروهای خدمات اضطرار خود را در خیابان‌های شهر غزه مستقر کرده تا گشت‌زنی کنند تا همچنان تأییدی بر اقتدار این گروه باشد.

 

اوایل هفته، حماس، مجموعه‌ای از موشک‌ها را از مرکز غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد واین در حالی بود که یک روز قبل نیروهای رژیم صهیونیستی در همین مرکز غزه عملیات انجام داده بودند. این عملیات حماس، موجی از نگرانی را در بین صهیونیست‌ها به وجود آورده که حماس به سادگی خود را در هر منطقه‌ای که تحت کنترل نیروهای اسرائیلی نیست، تثبیت خواهد کرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات