۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۷۵۰۱۲۷
نماینده، ولی فقیه در کاشان:

انجام واجبات و ترک محرمات مصداق بارز تقوای الهی است

انجام واجبات و ترک محرمات مصداق بارز تقوای الهی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه سرعت گرفتن بسوی مغفرت، انجام واجبات و ترک محرمات است، گفت: انجام واجبات و ترک محرمات تقوای الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع دانش آموزان پسرانه سادات راوند، گفت: سرعت گرفتن به سوی مغفرت، یعنی انجام کار‌های واجب و ترک محرمات است.

وی با اشاره به اینکه بهشت برای اهل تقوا آماده شده است، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، تقوا به معنی انجام کار‌های واجب و ترک کار‌های زشت و حرام است.

نماینده ولی فقیه در کاشان سبقت برای رسیدن به مغفرت را به معنای انجام واجبات و ترک محرمات دانست و دانش آموزان را به خواند قرآن توصیه کرد و اظهار داشت: تلاوت سوره حمد برابر با تلاوت دو سوم قرآن و تلاوت سوره توحید نیز برابر با یک سوم قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین در ادامه شرح آیات قرآن در مدارس کاشان به آیه ۱۳۳ سوره آل عمران اشاره کرد و افزود: ابتدا توصیه می‌کنم قرآن را بخوانید و به معانی قرآن نیز توجه داشته باشید.

وی ادامه داد: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، سرعت گرفتن بسوی مغفرت یعنی سرعت به سوی انجام واجبات از جمله نماز، روزه، حجاب برای دختر خانم‌ها و اگر دوران جنگ باشد دفاع واجب است چرا که اگر نسبت به این این واجب بی توجه باشیم کشور توسط دشمنان تصرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: آیت الله سیستانی و امام خمینی (ره) موقع حمله داعش به عراق و حمله صدام به ایران، فرمان دفاع از کشور را صادرکرد و دفاع از کشور به همه واجب شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی حضور در جمع دانش آموزان را یک سعادت بزرگ برای خود دانست و ابراز داشت: یکی از توفیقات من این است که روز خودم را با دیدار با دانش آموزان شروع می‌کنم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات