۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۵۰۰۲۱
نماینده ولی فقیه در کاشان تبیین کرد؛

مباحثی در زمینه عبودیت و ربوبیت

مباحثی در زمینه عبودیت و ربوبیت
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه عبودیّت گوهرى است که باطن آن ربوبیّت است، گفت: آنچه در عبودیت پیدا نشود در ربوبیّت پیدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در ششمین جلسه بررسی کتاب آزادی معنوی از مجموع آثار شهید مطهری در مسجد باب الحوائج، گفت: عبودیّت گوهرى است که باطن آن ربوبیّت است.

وی افزود: آنچه در عبودیت پیدا نشود در ربوبیّت پیدا می‌شود و آنچه از ربوبیت مخفى بماند در عبودیّت به دست می‌آید از این روشهید مطهری در موضوع عبادت می‌فرماید، آنچه در طول سال و عمر مهم است زنده بودن دل است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه شهید مطهری می‌فرماید، روز قیامت ساعات انسان بصورت سه خانه است، اظهار داشت: این خانه یا روشن یا تاریک و یا خاکستری است.

به گفته وی روشن بودن خانه به معنی آباد بودن به ذکرخدا است و تاریک بودن خانه به معنی معصیت خدا و خاکستری بودن خانه به معنی این است که در این خانه نه ذکر خدا است و نه معصیت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: وقتی کارنامه انسان را باز می‌کنند و به خانه‌های روشن نگاه می‌کند چنان خوشحال می‌شویم که اگر این خوشحالی بین اهل جهنم منتشر کنند آن‌ها شکنجه‌های جهنم را فراموش می‌کنند.

وی افزود: خانه‌های خاکستری بیانگر این است که وقت خود را هدر داده ایم و چنان حسرت می‌خوریم که اگر این حسرت بین اهل بهشت پخش شود شادی خود را فراموش می‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات