۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۵۰۲۴۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هر فردی نمی‌تواند احکام الهی را به دیگران عرضه کند

هر فردی نمی‌تواند احکام الهی را به دیگران عرضه کند
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی به لزوم تقلید از افراد متخصص در هر حوزه اشاره کرد و گفت: هر فردی نمی‌تواند احکام الهی را به دیگران عرضه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در مسجد و حسینیه امام سجاد(ع) پس از اقامه نماز ظهر و عصر گفت: اگر علت ائمه اطهار (ع) به شهادت رسیدند برای این بود که آن‌ها به دنبال توحید بودند.

وی با اشاره به اینکه دعوت همه انبیا دو جمله خدا را بندگی کنید و از طاغوت‌ها اجتناب کنید، است افزود: در گذشته ابوسفیان و معاویه فرعون زمان بودند و امروز نیز آمریکا و اسرائیل فرعون زمان هستند.

نماینده، ولی فقیه در کاشان از دوست ناباب و تقلید کورکورانه به عنوان دو عامل شرک نام برد و اظهار داشت: خانواده‌ها وظیفه دارند در مساجد، بسیج، کانون‌های فرهنگی و مدارس به دنبال دوست خوب و صالح برای فرزندان خود باشند.

وی به لزوم تقلید از افراد متخصص در هر حوزه اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه دین نیز متخصص دارد و هر فردی نمی‌تواند احکام الهی را به دیگران عرضه کند، گفت: مراجع ده‌ها سال قرآن و روایات را مطالعه و حکم و فتوا می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از کار‌های شیطان را تزیین گناه و فریب انسان‌ها دانست و افزود: مراقب باشید فریب شیطان را نخورید، چرا که شیطان برای فریب انسان کاغذ کادو زیبا دور گناه می‌پیچد و گناه را از بیرون زیبا جلوه می‌دهد در حالیکه از درون لبریز از تعفن و چرک است.

وی همچنین با بیان اینکه از همان ابتدا پیش روی انسان دو جبهه ایمان و شرک وجود داشته و دارد، اظهار داشت: خداوند به جبهه ایمان وعده کمک و پیروزی بر جبهه شرک را داده است، در حالیکه جبهه شرک نهایتا خسرالدنیا و الاخره است و نصرت و پیروزی با جبهه حزب الله و ایمان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یا شکر گزاری از اینکه در دورانی زندگی می‌کنیم که اگر امام معصوم را ندیده ایم، اما در دوران نایب بر حق او هستیم، ابراز داشت: زمانی که امام راحل فرمان داد جبهه ها را پر کنید پیر و جوان راهی جبهه‌های دفاع مقدس شدند.

به گفته وی زمانی که آیت الله سیستانی در عراق فتوا داد با داعش مبارزه کنید مردم عراق با کمک حاج قاسم با داعش مبارزه کردند و به پیروزی رسیدند و امروز نیز با یک فرمان رهبر معظم انقلاب ندای لبیک ملت ایران طنین انداز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان یکی از بزرگترین نعمت‌ها را نعمت جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: فرزند صالح، همسر خوب، امام جماعت خوب و هئیت خوب نیز نعمت است و باید شکرگزار بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات