۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۵۰۱۷۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

سرودن شعر برای اهل بیت اقدامی ارزشمند است

سرودن شعر برای اهل بیت اقدامی ارزشمند است
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی سرودن شعر برای اهل بیت (ع) را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: همت و تلاش حجت الاسلام صدیقی در تألیف و سرودن اشعار ستودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در ششمین همایش ملی شعر پدر و رونمایی از کتاب «مثنوی صبح صادق» که در سالن اجتماعات غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) گفت: آن امام بزرگوار که به تعبیر امام رضا (ع) مولودی با برکت‌تر از او برای شیعیان نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با عنایات خداوند و تلاش مضاعف در تمامی این زمینه‌ها بتوانیم به موفقیت‌های قابل توجه و ارزشمندی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به کار ارزشمند رونمایی از کتاب «مثنوی صبح صادق» اشاره کرد و افزود: همت و تلاش حجت الاسلام صدیقی در تألیف و سرودن اشعار این کتاب ستودنی است.

وی همچنین سرودن شعر برای اهل بیت (ع) را اقدامی ارزشمند دانست و ادامه داد: در روایات متعدد در خصوص فضیلت‌های ارزشمند سرودن شعر برای حقانیت اهل بیت (ع) روشنگری بین مردم مطالب زیادی عنوان شده است.

عباسعلی اکبرزاده مرشدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با اشاره به عملکرد فرهنگی دانشگاه گفت: برپایی چنین جلساتی همواره در تقویم برنامه‌های فرهنگی ما وجود دارد.

به گفته وی آشنایی نسل جوان امروز با وجود نورانی أهل بیت علیهم السلام با بیان شعر تاثیرات شگرف و ارزشمندی را به همراه دارد.

عبدالرضا مدرس زاده دبیر ششمین همایش ملی شعر پدر نیز گفت: همایش ملی شعر پدراز جمله رویدا‌های فرهنگی ادبی رویداد محور است که به واسطه بهره گیری مطلوب از همگرایی و انسجام و تأکید بر باور‌های مشترک و هم پیوندی با مفاهیم واحد، تجربه شیرینی را رقم زده که بارقه‌ها و نشانه‌های موفق آن، توالی و استمرار اجرای این همایش در شش سال پیاپی در منطقه فرهنگی کاشان است.

وی افزود: اقدام مؤثر و مثبتی که با نشانه گذاری صحیح در چند موضوع، تلاش شده تا سرعت فزاینده‌ای در بلوغ این اندیشه فرهنگ گستر داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: از برپایی شب‌های شعر و شعرخوانی گرفته تا مراسم تجلیل از پدران نمونه و ممتاز در شاخه‌های گوناگون، از تبجیل و تکریم بزرگان و فرهیختگانی که روی در نقاب خاک کشیده همراه با حضور دسته جمعی بر سر مزار نام آوران ادبی و فرهنگی تا رونمایی از آثار استادان حاضر و دیدار با اهالی فرهنگ و هنر جملگی در شمار سلسله برنامه‌های رویداد محوری است که کاشان در این سال‌ها آن را در قالب این همایش به تجربه‌ای با شکوه نشسته است.

مدرس زاده گفت: بعد از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزا عبدالله مدرس زاده بنیانگذار کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان، اولین همایش در فروردین ۱۳۹۶ برگزار شد و به لطف الهی و با حمایت‌های ارزشمند مردم و مسؤولان طی سالیان گذشته هر ساله پربار‌تر برگزار شده است.

لازم به ذکر است، در پایان در ششمین همایش ملی شعرپدر از کتاب مثنوی صبح صادق نوشته حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی رونمایی شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات