۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۵۰۳۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

جایگاه پرستاری در اسلام/ لزوم پیگیری مطالبات پرستاران

جایگاه پرستاری در اسلام/ لزوم پیگیری مطالبات پرستاران
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی پرستاری از بیمار را رفع حاجت مومن دانست و گفت: پرستاری از بیمار کار خیری است که سبب ارتقا در ابدیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی چهارشنبه شب در دیدار با اعضای انجمن نظام پرستاری منطقه کاشان و اران و بیدگل با تبریک میلاد امیرمومنان(ع) و روز پدر، گفت: ارزش کار خود را در پرستاری از بیماران را بدانند.

وی موضوعات معنوی و مادی را با هم برای رفع مشکلات اثرگذار دانست و افزود: خداوند در قرآن از قول حضرت ابراهیم می‌فرماید، وقتی بیمار می‌شوم از خداوند شفا می‌گیرم، اما خداوند از مسیر خودش کارهایش را به پیش می‌برد و هر معلولی علتی دارد و برای درمان بیماری باید وسیله آن وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: به لحاظ بینش الهی هم اسباب مادی و هم اسباب معنوی وجود دارد، در اسباب معنوی برای شفای بیماران باید دعا کرد و صدقه داد و از خداوند شفای بیمار را خواست، اما اسباب مادی آن، پزشک، دارو و پرستاری است که با مهربانی با بیمار برخورد می‌کند و خداوند شما پرستاران را در کنار پزشکان، اسباب شفا قرار داده است.

وی درباره مهم بودن رفع حاجات مومن با بیان اینکه امیرمومنان (ع) می‌فرماید، بر آورده کردن حاجت مومن از اعتکاف بیشتر ثواب دارد، گفت: پرستاری یک بیمار رفع حاجت مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: همانگونه که در کلاس دانش آموز ممتاز و متوسط و ضعیف وجود دارد و عوامل موفقیت ممتاز شدن دانش آموز را سوال کنیم، عوامل موفقیت و ارتقای پرستاران کشور را برای پرستاران باید احصا و اطلاع رسانی کرد.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای ارتقای پرستاران تأکید کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید در کار خیر با یکدیگر مسابقه بدهید و پرستاری از بیمار نیز یک کار خیر است که سبب ارتقا در ابدیت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید شهدا به مقام عندیّت رسیده اند، افزود: پرستار خوب نیز می‌تواند به این مقام برسد، چرا که در روایت است یک شب پرستاری از بیمار با نیت خالص ثواب حضرت ابراهیم خلیل الرحمان را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین بر لزوم پیگیری مطالبات پرستاران تأکید کرد و گفت: پیگیری مطالبات گاهی انتقادی است و گاهی با همفکری  و کار کارشناسی و ارائه راهکار مطالبات را هم بیان می‌کنند و شما می‌توانید بازوی مشورتی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی باشید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات