۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۵۰۴۵۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان: 

تحکیم بخشی کانون خانواده در سایه امر به معروف محقق می شود

تحکیم بخشی کانون خانواده در سایه امر به معروف محقق می شود
حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به تهدیدهای پیش روی نهاد خانواده، گفت: تحکیم بخشی کانون خانواده در سایه امر به معروف محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام احد عبداللهی، شب گذشته در سومین نشست علمی نخبگانی لرستان که به همت معاونت علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان و با حضور اساتید دانشگاه، یاوران علمی دانشگاه های استان به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان برگزار شد، گفت: خانواده مهم ترین کانون در جامعه است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه امروزه اصل خانواده در حال فروپاشی است و تزلزل نظام خانوادگی را دنیا پیش رو داریم، افزود: باید جلوی تزلزل کانون خانواده ها گرفته شود و مادر تحکیم این نهاد نقش محوری دارد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش امر به معروف و نهی از منکر در تحکیم بخشیدن کانون خانواده ها عنوان کرد: آن مدل تربیتی که آیات و روایات مطرح می کنند در سایه تحقق امر به معروف و نهی از منکر ممکن است.

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: تحکیم بنیان خانواده عفت، شجاعت، احترام و صداقت را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: باید ارزش ها در خانواده نهادینه و جلوی رواج ضدارزش ها گرفته شود و امر به معروف است که مدل تربیتی اسلام را معرفی می کند. 

حجت الاسلام عبداللهی به آسیب های غضای مجازی و تهدید کردن کانون خانواده اشاره کرد و گفت: کانون خانواده ای که بنیان اصلی تمام تغییرات و تحولات در جامعه است تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تحکیم بخشی کانون خانواده در سایه امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

حجت الاسلام عبداللهی تاکید کرد: اگر به دنبال یک جامعه خوب و یک حکومت خوب هستید باید یک خانواده مطلوب داشته باشید و در راستای نهادینه سازی ارزش ها بین خانواده ها باید برنامه ریزی شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات