۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۵۰۶۲۳
در نشست رسانه، مشارکت و امید آفرینی مطرح شد؛

از اهمیت انتخابات پیش رو تا تقویت کنشگری فعالان رسانه‌ای

از اهمیت انتخابات پیش رو تا تقویت کنشگری فعالان رسانه‌ای
فعالان رسانه ای حوزه در نشستی به میزبانی خبرگزاری رسا، به بیان دیدگاه های خود درباره الزامات و بایسته های مشارکت گسترده و حضور حداکثری در انتخابات پیش رو پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،  دومین نشست از سلسله نشست‌هایی تبیینی انتخابات خبرگزاری رسا، با حضور جمعی از فعالان حوزوی رسانه‌ای با عنوان «رسانه، مشارکت و امید آفرینی» دوشنبه 9 بهمن ماه 1402 در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعالان حوزوی رسانه ای در خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مشارکت در انتخابات موجب تولید قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی و تبدیل تهدیدها به فرصت ها می شود، اظهار داشت: انتخابات به جهت منطقه ای و بین المللی باعث افزایش کنشگری نظام جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای و جهانی و تقویت جبهه مقاومت می شود.

نشست رسانه، مشارکت و امید آفرینی برگزار شد

مدیر عامل خبرگزاری رسا با تاکید براینکه امروز نگاه جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و سایر بلاد اسلامی به تحولات داخل جمهوری اسلامی ایران معطوف است، عنوان کرد: حضور مردم در پای صندوق های رای باعث می شود که کنشگری ایران در منطقه خصوصا در تحولات محور مقاومت، منسجم‌تر و قوی‌تر باشد و جریان مقاومت در منطقه تقویت شود.

حسین کاوه در ادامه این نشست با بیان اینکه مشارکت متوقف بر امید است و مأمن امید قلب افراد است، گفت: گرایش های قلبی متأثر از شناخت ذهنی در جهان پیرامون است و جهان پیرامون را رسانه ها شکل می دهند و رسانه های خارجی مأموریت دارند که امیدآفرینی را در جامعه از بین ببرند.

از اهمیت انتخابات پیش رو تا تقویت کنشگری فعالان رسانه‌ای

وی با تاکید براینکه امروز هزینه دروغ گویی و ناامیدی در جامعه به شدت پایین است، بیان داشت: رسانه هایی در داخل کشور وجود دارند که فضای ناامیدی را در جامعه ترویج می کنند و تازماینکه فضای ولنگار مجازی کنترل نشود تلاش های رسانه های انقلابی دور باطل است و نتیجه نمی دهد.

در این نشست حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه خبرگزاری رسا می تواند نقش بسیار مؤثری در جهاد تبیین داشته باشد، عنوان کرد: رکن اصلی رسانه مخاطب است، دو گروه معاندین و کسانی که طبق وظیفه شرعی در انتخابات شرکت می کنند مخاطب رسانه برای دعوت به حضور در انتخابات نیستند.

وی در ادامه گروه خاکستری و متدینین ناراحت را مخاطبین اصلی رسانه برای دعوت به حضور در انتخابات دانست و گفت: برای اینگونه افراد اقداماتی فوری باید انجام شود تا امیدآفرینی و نشاط آنها تقویت شود و در انتخابات حضور پیدا کنند، آنها معمولا نمی دانند که آیا انتخابات باعث پیشرفت کشور می شود یا نه؟ که در این زمینه کلیپ های کوتاه برای آگاه سازی  اثربخش است.

نشست رسانه، مشارکت و امید آفرینی برگزار شد

علی فردوسی نیز در این نشست با تاکید براینکه رسانه باید مردم را از فضای گزینش‌گری به فضای تصمیم گیری ببرد، مطرح کرد: طبق پیمایش های صورت گرفته، صدا و سیما و فضای مجازی بیشترین مراجعه را دارند؛ اما مدیرت رسانه ای کلان کشور برای کاشت ذهنی در فضای رسانه ای برنامه ای مدون ندارد و پیامدسنجی ها در تصمیم گیری های مدیریتری مورد توجه قرار نمی گیرد.

از اهمیت انتخابات پیش رو تا تقویت کنشگری فعالان رسانه‌ای

وی با تاکید بر اینکه رسانه به مدیریت افکار عمومی اهمیت زیادی نمی دهند، عنوان کرد: رسانه های ما در زمینه روایتگری، ضعیف، دسته دوم و منفعل هستند و کاشت ذهنی توسط رسانه های دیگر صورت می گیرد، باید توجه شود که رسانه به عنوان عنصر قدرت ساز در عرصه حکمرانی مسئول افکار عمومی است.

در ادامه این نشست علیرضا داودی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات فرآیندی بلند مدت است، عنوان کرد: دشمن در زمینه کاهش مشارکت انتخاباتی سال ها کار تبلیغی داشته است و ما با چند روز فعالیت تبیینی نمی توانیم هجمه دشمن را پاسخ دهیم.

از اهمیت انتخابات پیش رو تا تقویت کنشگری فعالان رسانه‌ای

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ادبیات رسانه ای ما برای مخاطبین جذاب نیست و در فضای رسانه ای به سوالات اصلی مردم پاسخ داده نمی شود، ابراز کرد: رسانه های یکطرفه باید به رسانه های دوطرفه تبدیل شود؛ اگر با مخاطب حاضر در میدان ارتباط برقرار نشود محتوای تولید شده به مخاطب منتقل نخواهد شد.

از اهمیت انتخابات پیش رو تا تقویت کنشگری فعالان رسانه‌ای

حجت الاسلام نصیری فرد از فعالان رسانه ای حوزه نیز در این نشست با اشاره به اینکه رسانه باید اطلس شناخت مخاطب داشته باشد، عنوان کرد: رسانه باید پیام خود را در سه ضلع نظام، مخاطب و دشمن ارائه دهد و نقاط ضعف و قوت نظام، طراحی دشمن و وضعیت مخاطب را به خوبی تبیین کند.

وی با تاکید براینکه نشست های انتخاباتی باید حداقل از یک سال قبل تشکیل شود، عنوان کرد: دشمن بیست سال کار دقیق اندیشکده ای داشته و اکنون ثمره آن کارها را می چیند، ولی ما به دنبال کارهای ضربتی و با عجله هستیم و انتظار داریم که سریع به نتیجه برسیم.

یاسر بیدگلی نماینده خبرگزاری فارس در استان قم در ادامه این نشست با اشاره به اینکه آفت کار انتخاباتی برای امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه دیر اقدام کردن است، گفت: گروه های هم اندیشی با موضوعات مختلف باید استمرار داشته باشد و اگر کارگروه ها استمرار نداشته باشند نتیجه بخش نخواهند بود.

از اهمیت انتخابات پیش رو تا تقویت کنشگری فعالان رسانه‌ای

حسین عجمی سردبیر خبرگزاری رسا نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این نشست، اظهار داشت: جزء افتخارات خبرگزاری رسا است که همواره خود را در معرض دیدگاه ها و افکار مختلف دوستان قرار می دهد؛ نظرات دوستان در قالب های مختلف رسانه ای منتشر می شود و حاصل این هم اندیشی ها در بخش های مختلف خبرگزاری رسا چه برای برنامه های انتخاباتی یا غیرانتخاباتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظرات