۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۷۵۰۷۱۰

اعلام برنامه های دهه فجر بنیاد شهید خراسان رضوی

اعلام برنامه های دهه فجر بنیاد شهید خراسان رضوی
رئیس بنیاد شهید خراسان رضوی ضمن اعلام برنامه های دهه فجر از برگزاری طرح سپاس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکلات خانواده شهدا و جانبازان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه فجر بیان داشت: به برکت انقلاب اسلامی آرمان‌های انقلاب در سراسر دنیا انعکاس یافته است. اگر خائنان به نظام نبودند سرعت صدور انقلاب بالاتر از این بود.
 
وی افزود: خراسان رضوی ۳۸۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر دارد که این‌ها باید پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشند. خانواده شهدا و ایثارگران نه فقط در حوزه عفاف و حجاب بلکه در حوزه نظارت بر مسئولان نیز باید فعال باشند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ادامه داد: خانواده شهدا نباید عهد اخوت با هیچ گروهی ببندند و باید همواره در صف اول مطالبه‌گری برای تحقق آرمان‌های شهدا باشند. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید یک نهاد مطالبه‌گر باشد.
 
حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه در ۱۶ ماهه گذشته در حوزه درمان ۳۴ درصد و در ارائه خدمات بالینی ۷۴ درصد رشد داشته‌ایم، عنوان کرد: همچنین اشتغال فرزندان شهدا نیز ۲۴۴ درصد افزایش یافته است، اما هنوز ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا بیکار هستند که باید برای آنها زمینه اشتغال ایجاد شود. همچنین خراسان رضوی در ثبت خاطرات شهدا در کشور اول است و تاکنون ۶۵۰۰ خاطره از والدین شهدا ثبت شده است.
 
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم و فیلم‌نامه جبهه مقاومت و نخستین جشنواره بین‌المللی ایثار گفت: این جشنواره‌ها با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و علاقه‌مندان همراه بود و آثاری از کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و فرانسه در آن شرکت کردند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر این بنیاد گفت: در این ایام سه میز خدمت در مشهد برگزار می‌شود و همه معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور خواهند داشت. همچنین در دهه فجر برنامه‌هایی برای معرفی ۷۲ شهید شاخص انقلاب اسلامی در سطح شهر اکران می‌شود و ۸۷ ساعت کتاب صوتی از شهدا تولید شده است.
 
حجت الاسلام حسن‌زاده اضافه کرد: در ۱۴ بهمن زنگ انقلاب در مدارس استان به صدا در خواهد آمد و ۱۹ بهمن‌ماه میهمان لاله‌های مزار شهدا خواهیم بود. همچنین در دهه فجر ۸۳ محفل انس با قرآن برگزار می‌شود و ۱۷۳ تا از منازل شهدا به نام شهید و به عنوان حسینیه وقف می‌شود.
 
وی افزود: همچنین در ایام دهه فجر طرح سپاس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکلات خانواده شهدا و جانبازان اجرا خواهد شد. به علاوه گردهمایی توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری نیز برگزار می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه گلزار شهدای استان وضعیت مناسبی ندارد و ما در رتبه ۲۳ کشوری قرار داریم، گفت: برای بهسازی گلزار شهدا اعتبار کافی جذب نشده است و باید یک جهش جدی در این زمینه داشته باشیم که البته قول مساعدت ۱۵ میلیارد تومانی از استاندار را گرفته‌ایم. تاکنون ۲۰۰ گلزار شهدای استان بهسازی شده است، در حالی که ۱۸ هزار شهید در استان داریم.
 
شایان ذکر است، در پایان نشست خبری سنگر اسناد شهدای خراسان رضوی طی مراسمی با حضور خانواده شهدا و ایثارگر در مشهد افتتاح شد./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات