لزوم توجه به برنامه ریزی بلند مدت رسانه ای برای ایجاد شور انتخاباتی
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علیرضا داودی در دومین نشست از سلسله نشستهایی تبیینی و همچنین مناظرات انتخاباتی با حضور جمعی از فعالان حوزوی رسانهای با عنوان رسانه، مشارکت و امید آفرینی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات برنامه ریزی بلند مدت لازم دارد، گفت: در فاصله چند ماه مانده به برگزاری انتخابات برای ایجاد شور و مشارکت انتخاباتی نمی توان کار زیادی انجام داد.
وی با بیان اینکه رسانه ما مخاطب را به خوبی نمی شناسد و با ادبیات مخاطب آشنایی ندارد، ابزار کرد: مخاطب با امور محسوس ارتباط دارد و رسانه از طریف امور انتزاعی سعی دارد که با مخاطب ارتباط برقرار کند، رسانه به مسائلی که در کف میدان اتفاق می افتد باید توجه داشته باشد.
داودی با اشاره به اینکه برای تشویق به انتخابات باید از ادبیاتی جدید استفاده شود، اظهار داشت: جواب های زیادی برای جواب با سوالاتی مانند اگر در انتخابات شرکت نکنید دیگران برای شما انتخاب می کنند وجود دارد؛ رسانه باید از مدل های یک طرفه ارتباط با مخاطب به سمت مدل های دو طرفه حرکت کند و با کسانی که سراغ رسانه نمی آیند ارتباط برقرار کند.
وی با بیان اینکه اگر مساجد و هیئت ها فعال باشند تبلیغ رسانه ای اثربخشی بهتری دارد، عنوان کرد: اگر در فضای واقعی با مخاطب ارتباط داشته باشیم رسانه پشتوانه میدانی دارد و در ارتباط با مخاطب موفق تر خواهد بود و به مشکلات و سوالات اجتماعی به خوبی پاسخ می دهد.
وی با بیان اینکه رسانه فعلی تا زمانیکه میدان را نداشته باشد نمی تواند فعالیت موثری داشته باشد، ابراز کرد: مسائلی که مخاطب با آن درگیر است را باید مورد توجه قرار داد؛ ذات رسانه شبهه پرداز است و شبهاتی که رسانه ها ایجاد می کند را باید مورد توجه قرار داد.