۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۵۰۹۴۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ایران اسلامی پرچم امیرمؤمنان را برافراشته نگه داشته است

ایران اسلامی پرچم امیرمؤمنان را برافراشته نگه داشته است
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه ۴۵ سال گذشته همچنان پرچم امیرمومنان (ع) را برافراشته نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در هفتمین جلسه بررسی کتاب آزادی معنوی از مجموع آثار شهید مطهری در مسجد باب الحوائج گفت: قرآن تابلویی از رفتار پیامبر و مومنین و همراهان او برای ما ترسیم کرده است.

وی افزود: پیامبراکرم (ص) رسول خداست و کسانى که با او هستند با کفّار دشمن سرسخت و با خودشان مهربان هستند و آن‌ها پیوسته در رکوع و سجود هستند و فضل و رضوان را از خدا می‌خواهند و نشانه آن‌ها در چهره از اثر سجود نمایان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امیرمومنان (ع) در میدان عبادت نخستین عابد و در میدان جهاد بی نظیر و مجاهد بود، افزود: شهید مطهری(ره) می‌فرماید، نقصی که در برخی مسلمانان وجود دارد این است که وقتی به برخی گفته می‌شود نماز بخوانید می‌گویند نماز برای انسان‌های بیکار است و ما باید کار‌های اجتماعی را انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه گروه دوم کسانی هستند که وقتی به آن‌ها گفته می‌شود کار‌های اجتماعی اسلام را دنبال کنید و داعش حمله کرده برای دفاع بروید، می‌گویند قرآن می‌فرماید نماز و دعا بخوانید، گفت: شهید مطهری می‌فرماید، نمونه این گروه که کار‌های اجتماعی را منفی می‌دانند و فقط به «أَقِیمُوا الصَّلاةَ» اعتقاد دارند خواجه ربیع است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: شهید مطهری می‌فرماید، این خواجه ربیع که در مشهد است را من تردید دارم، اما در امیرمومنان(ع) شخصی به نام خواجه ربیع بود که وقتی امام به او می‌فرماید در جهاد و مقابله معاویه باشید می‌گفت من به این سه جنگ تردید دارم که جنگ بین حق و باطل باشد، من به جنگ با کفارمی روم و این شخص جزء زهّاد ثمانیه نیز هست.

وی با اشاره به اینکه در روایت است کار دشمنان امیرمومنان (ع) سخت‌تر است و گناه شان از دشمنان پیامبراکرم (ص) بیشتر است گفت: دشمنان پیامبراکرم (ص) مشرک و بت پرست بودند، اما دشمنان امیرمومنان (ع) نماز خوان بودند و ایشان را می‌شناختند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به مشکل این دو گروه اشاره کرد و با بیان اینکه شهید مطهری می‌فرماید اسلام و قرآن یک بسته کامل است، افزود: آن‌ها هر کدام بخشی از دین را گرفته اند در حالیکه اگر بخشی از دین را قبول داشته باشیم و بخش دیگر را قبول نداشته باشیم خداوند عذاب سختی را برای این افراد در نظر گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه با تبریک ایام الله دهه فجریادآور شد: زمانی که مک فارلین نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره مخفیانه به ایران آمد امام راحل اجازه نداد مسؤولان کشور با او مذاکره کند، اما زمانی که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پیام ترامپ را برای رهبر معظم انقلاب آورد، معظم له به ایشان می‌فرماید، من ترامپ را شایسته تبادل پیام نمی‌دانم مردم ژاپن اعلام کردند این رهبری است که ما ژاپنی‌ها نداریم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه ۴۵ سال گذشته همچنان پرچم امیرمومنان (ع) را برافراشته نگه داشته است و با دشمنان با شدت برخورد می‌کند و با دوستان مهربان است و در این راه هم اعتکاف و هم جهاد دارد و اسلام کامل را پیاده می‌کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات