۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۷۵۱۸۹۱
مسؤول نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت امام زاده علی ابن محمد باقر:

علی بن محمدباقر بین شیعیان ناشناخته است

علی بن محمدباقر بین شیعیان ناشناخته است
اصفهان- مقدم فر گفت: علی‌بن‌باقر علی‌رغم عظمت در ابعاد مختلف علمی، فقهی، عرفانی، سلوکی، جهادی با گذشت ۱۳۳۰ سال از شهادت ایشان هنوز بین بسیاری از شیعیان جهان ناشناخته است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حمیدرضا مقدم فر پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حضرت علی‌بن امام محمد باقر (ع) با دعوت مردم ولایتمدار کاشان و تقاضای رسمی از امام باقر (ع) برای اعزام سفیر و نایب‌الامام به‌عنوان یک مأموریت الهی به منطقه اعزام شد و بی‌تردید حق بزرگی به گردن مردم ایران و نقش انکارناشدنی درگسترش تشیّع در ایران اسلامی دارد.

وی افزود: حضرت علی‌بن باقر (ع) طی سه سال حضور در ایران همواره در دو جهاد فرهنگی و جهاد سخت (با سیف) قرار داشتند و نهایتاً شهادتی مانند شهادت سیدالشهدا داشت، یعنی به همراه حدود ۱۰۰ نفر از اصحاب خود به شهادت رسید و سربازان بنی‌امیه سر مبارکش را از بدن جدا کرده و با خود بردند.

مقدم فر در ادامه افزود: ضرورت معرفت‌شناسی نسبت به شخصیت عظیم علی‌ ابن‌ محمدباقر که اسوه صبر و مقاومت و مظلومیت و اقتدار است برای جهان اسلام یک ضرورت است.

مسؤول نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت امام زاده علی‌ ابن محمد باقر گفت:  معرفی این گوهر تابناک و آگاهی‌بخشی و معرفت‌شناسی نسبت به ایشان است که خود یک جهاد بزرگ تبیینی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات