۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۵۲۰۱۵
نمایشگاه مطبوعات؛

رسانه، اکسیژن زیست بوم مشارکت سیاسی است

رسانه، اکسیژن زیست بوم مشارکت سیاسی است
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی علوی تنفس یک انتخابات را متوقف بر وجود یک رسانه واقعی دانست و شکل گیری مشارکت بدون رسانه قوی را سبب تبدیل انتخابات به یک فرایند شکلی معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحسان رفیعی علوی معاون آموزش دانشگاه باقر العلوم(ع) با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران در خصوص نسبت بین رسانه و انتخابات اظهار داشت: تنفس یک انتخابات واقعی متوقف بر وجود یک رسانه واقعی است زیرا رسانه اکسیژن زیست بوم مشارکت سیاسی است؛ بدون رسانه نمی توان مشارکت سیاسی منسجم، مفید، فعال پویا، مثمر ثمر و بالغ داشته باشیم.

وی انتخابات را یک گذر سیاسی دانست که برای باورمند و اثرگذاری خود نیازمند رسانه است و افزود: بدون رسانه نمی توان تصور داشت که یک مشارکت سیاسی صورت گیرد و اگر مشارکتی ها باشد سبب می شود که انتخابات یک فرایند شکلی شود. اهداف عالی که برای انتخابات در سپهر سیاسی متصور است در تلفیقی عمیق با رسانه رخ خواهد داد.

معاون آموزش دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه انتخابات را یک بزنگاه دانست که لازم است مورد توجه اصحاب رسانه و اصحاب سیاست دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه حرکت به سمت تعالی بخشی اجتماعی لوازم و ابزاری دارد، اظهار داشت: خودآگاهی سیاست و رسانه می تواند مجموعه های رسانه را هدفمند کند.

ارسال نظرات