۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۵۴۲۹۷
امام جمعه موقت کاشان:

ضعف در ایمان سبب گرفتاری در دام مفاسد اخلاقی می شود

ضعف در ایمان سبب گرفتاری در دام مفاسد اخلاقی می شود
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در مفاسد اخلاقی ضعف ایمان است و اگر ایمان انسان قوی باشد از بسیاری کار‌ها پرهیز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب دربیست و یکمین شب از ماه مبارک رمضان در جلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مومنون اشاره کرد و گفت: مهم ترین ویژگی برای مومن و جامعه اسلامی پاکدامنی است.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان در عذاب و عزای فرهنگ غرب است و فرهنگ غرب را به سراسر جهان صادر کرده اند، گفت: فرهنگ غرب دنیا را فساد کشانیده است و فرهنگ غرب چنان فاسد است که در شرق آسیا که خود نیز رها هستند، اما با با فرهنگ غرب در مبارزه هستند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه مومن باید پاک دامن باشد و با غرائز خود مبارزه کند، اظهار داشت: تنها از راه کنترل غرائز ترویج ازدواج در جامعه است تا جوان امروز به راه‌های خلاف شرع فکر نکند.

وی ادامه داد: اگر زمینه‌های ازدواج برای برای جوانان فراهم نباشد خداوند در قرآن می‌فرماید، واجب است عفت داشته باشند و پاکدامن باشند چرا که اگر انسان بخواهد می‌تواند پاکدامن باشد، چون در قاموس انسان خواستن توانستن است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان اگر توان ازدواج و شرایط آن نداشته باشد نباید مرتکب گناه شود و باید پاکدامن باشد و عفت داشته باشد، گفت: انسان با مدیریت کردن خود توان انجام هرکاری را دارد و اگر خودش را مدیریت کند هرکاری برایش ممکن و آسان خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل فساد گمراهی است و یکی از عوامل گمراهی نیز ضعف ایمان و معنویت است و اگر ایمان انسان قوی باشد بسیاری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی ازعوامل بسیار مهم در مفاسد اخلاقی ضعف ایمان است و اگر ایمان انسان قوی باشد از بسیاری کار‌ها پرهیز خواهد کرد.

وی ادامه داد: معنویت در جامعه سبب خواهد شد تا بسیاری از مفاسد اجتماعی که به دلیل ضعف ایمان است از جامعه ریشه کن شود، از این رو داشتن معرفت نقطه مقابل مفاسد است.

به گفته وی چنانچه ایمان انسان تقویت شود بسیاری از مفاسد در جامعه ریشه کن خواهد شد و گرفتاری بسیاری از مردم برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: بسیاری از مفاسد اخلاقی به دلیل ضعف ایمان است و اگر ایمان نباشد انسان به هیچ حد و مرزی اکتفا نخواهد کرد و جامعه را به فساد خواهد کشید.

وی به لزوم تقویت روحیه معنوی و یاد خدا از راه دعا و نماز تأکید کرد و گفت: انسان با نماز، دعا، حضور در مساجد، جلسات دینی، زیارتگاه ها، روزه گرفتن، و تلاوت قرآن احساس معنویت خواهد کرد و آرام و شاد خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: تقویت معنویت و مدیریت خود از جمله راه‌هایی است که می‌توان با آن خود کنترل کنیم بویژه جوانانی که شرایط ازدواج را ندارند.

وی یکی از راه‌های تقویت معنویت در انسان را پرداختن به ورزش دانست و اظهار داشت: ورزش بسیاری از انرژی‌های متراکم شده در درون را آزاد و انسان را آرام می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبارهمچنین مطالعه کتاب‌های دینی و سالم را یکی دیگر از راه‌های تقویت ایمان دانست و گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است، از این رو عدم مطالعه سبب شده تا روح انسان گرفتار باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات